پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قزوین: دیدار با مسئولین استانی برای مقابله با غیرمجازها

قزوین: دیدار با مسئولین استانی برای مقابله با غیرمجازها

مطرح شدن خطرات اعزامهای غیرمجاز عتبات عالیات در شورای تامین استان قزوین

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ، با توجه به گستردگی اعزامهای غیرمجاز به عتبات عالیات و خطرات و تبعات منفی این اعزامها،این موضوع در جلسه شورای تامین استان قزوین مطرح گردید.

علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان خطرات و تبعات منفی این اعزامها درخواست برخورد جدی با خاطیان از سوی دستگاههای ذیربط داشته وگفتند: این موضوع از طریق تریبون مساجد، هیاتهای مذهبی و تکایا مطرح شده تا برخی از افراد از این مکانها جهت جذب زائر سوء استفاده ننمایند.

در این جلسه مقرر گردید صدا و سیمای استان برای تنویر افکار عمومی برنامه خاصی را تدارک دیده و از شبکه استانی پخش نماید همچنین دستگاه قضا نیز با خاطیان برخورد جدی تر طبق قوانین و مقررات داشته باشد.

مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از کارگزاران زیارتی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

 مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از کارگزاران زیارتی و پیشکسوتان حج و زیارت استان  با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین در روز دوشنبه مورخ 95/12/2  در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین،در این دیدار ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین به خطرات و تبعات منفی افرادی که مبادرت به اعزام زائرین بصورت غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت می نمایند پرداخته و گفتند: با توجه به اینکه اعزام زائرین به خارج از کشور وظیفه سازمان حج و زیارت می باشد و این سازمان با بکارگیری افراد گزینش شده و خبره نسبت به اعزام زائرین به عتبات عالیات و سایر اعتاب مقدسه خارج از کشور می پردازد، اقدام افرادی که بصورت غیرقانونی زائرین را به عتبات عالیات اعزام می نمایند خلاف قوانین و مقررات می باشد و این افراد که اغلب از متدینین و اعضای هیاتهای مذهبی و مجامع قرآنی می باشند، با توجه به خطراتی از قبیل نبود امنیت، نداشتن بیمه کامل، نداشتن نظارت بر کار این افراد و آثار سوئی اعم از مسائل امنیتی، بهداشتی، اخلاقی و ... برای زائرین ایجاد می نماید که در سالهای اخیر نمونه های فراوانی در این خصوص مشاهده و گزارش شده است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان داشتند همین که اقدام افراد غیرمجاز خلاف قوانین و مقررات کشور می باشد اقدام آنها جایز نمی باشد و هر شخص با هر اعتقاد دینی و انقلابی بایستی به قوانین و مقررات کشور احترام گذاشته و طبق قوانین جاریه کشور اقدام به اعزام زائرین بصورت قانونی نماید.

 

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.