پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز مدیران عامل دفاتر زیارتی، مدیران راهنما و روحانیون اعزامهای نوروزی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، همایش متمرکز مدیران راهنما و روحانیون اعزامهای نوروزی عتبات عالیات استان قزوین در سالن  آمفی تئاتر حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این همایش آقای کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ابتدا در خصوص موسسه خیریه طاها که با کمک زائرین و کارگزاران جهت رفع نیازهای نیازمندان استان تاسیس شده است جهت توزیع 300 سبد کالا در ایام نوروز بین نیازمندان استان، بیاناتی را ایراد نمودند .

ایشانبا اشاره به تفاوت اعزامهای شرکت شمسا  و اعزامهای افراد آزادبر و غیرمجاز، گفتند: افراد آزادبر با سوء استفاده از احساسات زائرین نسبت به جذب آنان اقدام نموده و مشکلات زیادی را در طول سفر برای آنان ایجاد می نمایند وی از کارگزاران زیارتی درخواست نمود که زائرین را به طرف اعزامهای تحت پوشش شرکت شمسا هدایت نموده و خطرات و مضرات اعزامهای غیرمجاز را به آنان گوشزد نمایند.

کلانتری در ادامه به بحث شرایط اعزامهای نوروزی عتبات عالیات پرداخته و بیان داشتند شرایط و امکانات عتبات عالیات در ایام نوروز که ایام پیک و شلوغ می باشد خاص بوده و ممکن است محدودیتها و کمبودهایی مانند دوری و نزدیکی هتل به حرم، مشکلات تردد زائرین و کمبود امکانان رفاهی دیگر برای زائرین و کاروانها به وجود آید که لازم است مدیران راهنما با مطالعه شرایط و دستورالعمل اعزامهای نوروزی از این شرایط کاملاً آگاه شده و نسبت به توجیه زائرین اقدام نمایند.

وی به همکاری با مدیر ثابت هتل تاکید کردده و افزود: مدیران راهنما لازم است با مدیران ثابت هتلها کاملاً هماهنگ بوده و مسائل و مشکلات ابتدایی را به مدیر ثابت جهت رفع مشکل گزارش داده و پیگیر حل آن مشکل باشند زیرا عملکرد مدیران راهنما در عراق توسط مدیران ثابت ارزیابی می گردد.

مدیر حج و زیارت همراه داشتن نسخه ای از قرارداد زائر با کارگزار در طول سفر برای احقاق حقوق زائر و همچنین توجیه زائرین در طول سفر را گوشزد نموده و بیان داشتند مدیران راهنما لازم است در طول سفر نسخه ای از قرارداد را با خود به همراه داشته تا بتوانند از حقوق زائرین دفاع نمایند.

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.