پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در کنگره مسئولان وزارت ارشاد گزارشی از برنامه های سازمان حج ارائه شد

در کنگره مسئولان وزارت ارشاد گزارشی از برنامه های سازمان حج ارائه شد

سرپرست سازمان حج و زیارت در کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گزارشی از برنامه های سازمان حج و زیارت ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی بعد از ظهر چهارشنبه 18 اسفندماه در کنگره مسئولین وزارت ارشاد در گزارش فعالیت ها و برنامه های سازمان حج و زیارت گفت: بدنبال تعلیق سفرهای عمره ، استقبال مردم برای اعزام به سفرهای زیارتی عتبات عالیات افزایش یافته ، از این رو در سازمان حج و زیارت در راستای تامین نیاز زائران ایجاد بسته های متنوع  سفر عتبات با تعداد روزها و خدمات متفاوت  در برنامه قرار گرفته است.

وی افزود: طرح اعزام های استانی عتبات که برنامه سفر بر اساس ذائقه زائران هر استان برنامه ریزی شده، از دیگر برنامه های در حال اجرای در راستای پاسخ به خواسته های مشتاقان زیارت عتبات عالیات است همچنین برای کارکنان دستگاه ها، شرکت ها و کارخانجات بسته های سفرهای ویژه عتبات برنامه ریزی شده است.

سرپرست سازمان حج و زیارت همچنین بیان کرد: در راستای تسهیل سفر زائران عتبات طی مذاکرات و تفاهمی که با بانکهای ملی و ملت داشته ایم، به سپرده گزاران سفرهای عمره در این بانکها، تسهیلات سفر به عتبات عالیات اعطا می شود.

آقای محمدی در خصوص اقدامات سازمان حج و زیارت در راستای افزایش رضایتمندی زائران عتبات عنوان کرد: فرآیند ثبت نام زائران تسهیل یافته، سامانه ای برای ثبت نام زائران عتبات تعبیه شده و برای ثبت نام سفرهای عتبات نیازی به مراجعه حضوری زائران نیست. 

سرپرست سازمان حج و زیارت به تقویت سیستم نظارتی سازمان بر عملکرد منابع انسانی که به زائران خدمات ارائه می دهند، اشاره کرد و گفت: در این فرآیند اشکالات شناسایی شده و برای رفع آن و همچنین نیازسنجی آموزشی منابع انسانی برنامه ریزی می شود.

آقای محمدی در سخنانش از تلاش این سازمان در راستای کاهش هزینه ها و بهبود خدمات اسکان و تغذیه و تدارکات زائران بویژه در حوزه سفرهای حج در سالهای اخیر خبر داد.

سرپرست سازمان حج و زیارت کشورمان به برنامه های این سازمان در زمینه توسعه زیرساختهای خدماتی زائران عتبات اشاره داشت و بیان کرد: در سفرهای عتبات با محدودیت زیرساختهای خدماتی و رفاهی در کشور عراق مواجه هستیم از این رو سرمایه گذاران داخلی و عراقی را تشویق کردیم تا در زمینه توسعه زیرساختهای خدماتی در عراق فعال شده و شرکت امید زائر نیز در همین راستا تاسیس شده است.

وی به ساخت زائرسرای طریق القدس در نزدیکی مرز چزابه و همچنین پروژه های در دست اجرا در عراق اشاره کرد و گفت: با ساخت هتل در عراق بدنبال الگوسازی و فرهنگسازی در زمینه هتلداری در عراق را دنبال کردیم.

سرپرست سازمان حج و زیارت توجه به فعالیت بخش خصوصی را از سیاست های این سازمان برشمرد و گفت: در حال حاضر 2440 دفتر زیارتی در سراسر کشور در زمینه سفرهای زیارتی فعالیت می کنند که مجموعه دفاتر زیارتی در هر استان شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی در هر استان را تشکیل داده و 31 شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی در استان های کشور و شهرستان کاشان مجموعه ای بنام شرکت شمسا را تشکیل می دهند که در قالب این مجموعه به زائران عتبات عالیات خدمات رسانی می شود.

آقای محمدی در پایان گزارشی از مذاکرات هیئت حج جمهوری اسلامی ایران با طرف سعودی ارائه کرد.  

کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 و 18 اسفندماه در تالار وحدت برگزار گردید.

مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.