پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت:

مذاکرات حج با عربستان همچنان ادامه دارد/ منا یک محور اصلی در مذاکرات حج است/ اطلاع رسانی جزئیات مذاکرات هم زمان با دستیابی به جمع بندی های لازم

مذاکرات حج با عربستان همچنان ادامه دارد/ منا یک محور اصلی در مذاکرات حج است/ اطلاع رسانی جزئیات مذاکرات هم زمان با دستیابی به جمع بندی های لازم

حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت در مصاحبه ی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت مذاکرات حج را تشریح کرد.

 جناب آقای محمدی، ممکن است آخرین وضعیت روند مذاکرات حج با عربستان و نتایج آن را بفرمایید؟ 

همان گونه که قبلا اعلام شد، مذاکرات با وزارت حج عربستان بر سر موضوعات باقی مانده هم چنان در جریان است، لذا اجازه دهید نتیجه کار به موقع خود، تشریح شود.

یکی از محورهای اصلی مذاکرات حج، موضوع فاجعه ی منا بوده است. ممکن است لطفا در ارتباط با این محور در مذاکرات و این که چرا تاکنون در این موضوع جزئیاتی انتشار پیدا نکرده است، اظهار نظر بفرمایید:

به درستی اشاره کردید. همان طور که همواره اعلام شده است، موضوع شهدای  منا از دغدعه های اصلی همه ی مسئولین و خانواده محترم شهدا بوده است که همواره با جدیت پیگیری شده است. به دلیل اهمیت موضوع، در نامه ی نخستی که به عربستان ارسال شد و در آن رئوس مطالبات جمهوری اسلامی ایران مطرح و تصریح شد، بر موضوع شهدای منا و مسجدالحرام به عنوان یک محور اصلی تاکید شد. بر همین مبنا، هیئت مذاکره کننده، به عنوان امین خانواده ی معزز شهدای منا، موضوع منا را به عنوان یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات با جدیت پیگیری کرده است. این که تاکنون در خبرها به جزئیات آن پرداخته نشده، طبیعی و واضح است؛ چون مذاکرات هم چنان ادامه دارد و نتایج آن هنوز کاملا روشن و ملموس نشده است و هنوز در تمامی موارد به جمع بندی های لازم نرسیده ایم و رسانه ای کردن بی موقع مسائل هم، همیشه به حل مشکل کمک نمی کند، لذا به طور طبیعی و منطقی، اطلاع رسانی در این خصوص به روشن تر شدن نتایج مذاکرات و دستیابی به جمع بندی های لازم موکول شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.