پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افزایش 3برابری هزینه صدور روادید عمره گزاران اردن از سوی عربستان

افزایش 3برابری هزینه صدور روادید عمره گزاران اردن از سوی عربستان
نمايندگي‌هاي گردشگري و سفر سعودي، بهاي رواديد عمره اردن را از ۱۵۰ ريال سعودي به ۵۰۰ ريال سعودي يعني معادل ۱۰۰ دينار اردني افزايش داده اند. آژانس‌هاي گردشگري سعودي در بيانيه اي كه در ميان شركتهاي حج و عمره اردن توزيع شد، افزايش سه برابري هزينه صدور رواديد عمره را اعلام كردند.
با نزديك شدن به ماه مبارك و پرفضيلت رمضان، شهروندان اردني هم تمايل دارند عمره اين ماه را به جا آورند، اما هزينه‌هاي سفر حج اردنی ها به ويژه هزينه رفت و برگشت با هواپيما و يا به صورت زميني به سرزمين وحي افزايش يافته است به ويژه پس از آنكه وزارت حج عربستان امسال مشخص كرد تعداد عمره گزاراني كه به آنها اجازه داده خواهد شد وارد سرزمين وحي شوند و عمره را به جا آورند، به سبب طرح توسعه حرم شريف مكي، حدود ۵۰۰ هزار عمره گزار از هر كشور خواهد بود. از سوي ديگر، كنسولگري عربستان، شركتهاي محلي را به ثبت نام تعداد مشخصي از عمره گزاران به سبب افزايش استقبال ملزم كرد كه اين مسئله سبب افزايش قيمت‌ها بر اساس نظام عرضه و تقاضا شد به اين ترتيب كه هر چه تقاضا افزايش يافت و عرضه هم كم باشد، قيمت‌ها افزايش مي‌يابد. محمد عوده از شهروندان اردني نارضايتي خود را از افزايش هزينه‌هاي عمره در موسم امسال ابراز مي‌كند. او مي‌گويد هر سال به همراه همسر و چهار فرزندش با هزينه كمتر از ۵۴۰ دينار اردني براي هر شخص به عمره مشرف مي‌شد، اما قيمتها و هزينه‌هاي عمره امسال نسبت به سال گذشته حداقل ۱۵ درصد افزايش يافته است و از ۵۴۰ دينار براي هر نفر به ۷۰۰ دينار افزايش يافته است.
اين در حالي است كه برخي سازمان دهندگان كاروان‌هاي عمره پيش بيني كرده اند هزينه‌هاي عمره در ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان بين ۵۰ تا ۸۰ درصد بر اساس خدماتي كه ارائه مي‌شود، افزايش يابد. شايان ذكر است، هزينه سفر عمره براي موسم امسال در اتاق‌هاي دونفره به صورت زميني، ۱۶۰ تا ۳۹۰ دينار و هوايي بين ۳۵۰ تا ۷۶۰ دينار است در حالي كه در موسم سال گذشته، هزينه عمره زميني ۱۳۰ تا ۳۸۰ دينار و عمره هوايي، ۳۸۹ تا ۶۰۰ دينار بود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.