پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

افزایش 35 درصدی سهمیه اعزام زائران ایرانی به حج / شروع اعزام کاروان ها از اول مرداد

افزایش 35 درصدی سهمیه اعزام زائران ایرانی به حج / شروع اعزام کاروان ها از اول مرداد

رئیس سازمان حج و زیارت با تکذیب انعقاد هرگونه قرارداد با عربستان برای دستبند الکترونیک و یا ردیاب ماهواره ای برای زائران حج 96 گفت:‌ امسال برای نخستین بار علاوه بر کارت شناسایی قرار است اطلاعات فردی زائر بر روی یک مچ بند معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حمید محمدی با بیان اینکه هرگونه عقد قرارداد در این زمینه تکذیب می شود، اظهار داشت: اینگونه خبرها فضا سازی رسانه های مجازی با هدفی خاص است.

وی گفت: با وجود اینکه تمامی کشورهای اعزام کننده زائر، برای حجاج خود کارت شناسایی صادر می کنند و این روال در کشور ما نیز مرسوم است. وی مطالبی که در این خصوص در فضای مجازی منتشر می شود را بی اساس خواند و از مردم خواست برای اطلاع از مسایل حج تنها به سامانه رسمی این سازمان مراجعه کنند.

**  افزایش 35 درصدی سهیمه اعزام زائران ایرانی به حج

محمدی با اشاره به افزایش 20 درصدی ظرفیت اعزام زائران حج از سوی عربستان برای تمامی کشورها گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و اینکه در سال گذشته سهیمه ای برای اعزام زائران کشورمان به حج تعلق نگرفت، مسئولان عربستان با درخواست 35 درصدی اعزام زائران ایرانی موافقت کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر همین اساس سهمیه اعزام زائران ایرانی از 64 هزار نفر به 86 هزار و 500 نفر رسید که شامل نیروهای ستادی، اجرایی، پزشکی و خدماتی نیز هست.

**خدمات کنسولی به زائران ایرانی

آقای محمدی در ادامه با توجه به قطع روابط سیاسی ایران و عربستان و نبود دفتر کنسولی برای حمایت و صیانت از حقوق زائران کشورمان در ایام حج گفت: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان عربستان و شرایط ویژه رخ داده بین دو کشور قرار است تا پایان حج امسال تیمی از کارشناسان حوزه کنسولی در موسم حج برای رفع مشکلات احتمالی و ارایه خدمات کنسولی به زائران ایرانی در این کشور مستقر باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته و موافقت عربستان قرار است تیم کنسولی ایران از اول ماه شوال تا پایان ماه محرم یعنی یک ماه زودتر از ایام حج و یک ماه پس از پایان مناسک حج در عربستان مستقر باشند.

به گفته وی، کارشناسان حوزه کنسولی دارای تمامی اختیارات کنسولگری در زمینه ارایه خدمات به زائران هستند.

** شروع اعزام کاروان ها از اول مرداد

محمدی با بیان اینکه تمامی زائران ایرانی از 19 ایستگاه پروازی از نقاط مختلف کشور راهی جده و مدینه خواهند شد، گفت‌: اعزام کاروان های زائران ایرانی از اول مرداد ماه امسال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه طول اقامت زائران حج بین 30 تا 33 روز خواهد بود، گفت: حداقل 50 درصد جابجایی حجاج توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین براساس توافقات به عمل آمده تمامی برنامه های زائران ایرانی در طول ایام حج به انجام خواهد رسید.

** فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص فاجعه منا تاکید کرد که بررسی علل وقوع فاجعه منا یکی از مطالبات جدی جمهوری اسلامی ایران است که با جدیت پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: پرداخت دیه از سوی عربستان به بازماندگان شهدای فاجعه منا نیز از دیگر بحث های جدی و در حال پیگیری ایران است که بر اساس پیشنهاد ارایه شده درخواست شد که بر اساس قاعده قتیل الزحام دیه توسط دولت عربستان پرداخت شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.