پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی : استقبال گسترده مردم از ثبت نام اولیه تشرف به حج / اکثریت جامعه از بازشدن مسیر حج رضایت دارند

سرپرست حجاج ایرانی : استقبال گسترده مردم از ثبت نام اولیه تشرف به حج / اکثریت جامعه از بازشدن مسیر حج رضایت دارند

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت عنوان کرد: علیرغم تبلیغات منفی دشمنان در فضاهای مجازی در مورد حج، استقبال گسترده مردم از ثبت نام اولیه تشرف به حج امسال نشان داد که اینگونه جو سازی ها در مردم بی تاثیر است و اکثریت جامعه از بازشدن مسیر حج رضایت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در جلسه امروز شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت با اشاره به استقبال زائران از روند ثبت نام اظهارداشت: با افزایش تعداد ثبت نام کنندگان ظرفیت اعزام امسال در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و دیگرامکان ثبت نام جدید وجود ندارد لذا ودیعه گذارانی که اولویت شان اعلام شده و علاقمند به تشرف هستند سریعترنسبت به تکمیل مدارک و ثبت نام در بانک ها اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه نحوه ثبت نام در کاروان های حج نیز بزودی اعلام می شود برلزوم اطلاع رسانی گسترده تردرخصوص حج 96 تاکید و خاطرنشان کرد: علیرغم تبلیغات منفی دشمنان در فضاهای مجازی که با اهدافی خاص صورت می گیرد مردم در ثبت نام گسترده خود  نشان دادند که اینگونه جو سازی ها در آنان بی تاثیر است و اکثریت جامعه از بازشدن مسیر حج رضایت دارند.  

دراین جلسه همچنین آقای مهندس نویدی مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) نیز از تسهیلات فراهم شده برای اعزام حجاج گزارشی ارائه کرد و گفت: دربرنامه ریزی امسال تحویل گرفتن بار و گذرنامه زائران 24 ساعت قبل از آغاز سفر و بدرقه حجاج در مساجد و انتقال زائران با اتوبوس و بدون همراه به فرودگاه پیش بینی شده است.

وی افزود: ترمینال سلام ویژه پروازهای حوزه حج وزیارت نیزانشاءالله درسال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرنیز از تلاش های صورت گرفته تشکرنمود و اظهار امیدواری کرد که درحج پیش رو زائرانی که از استان تهران به حج مشرف می شوند با سهولت بیشتری روبرو گردند. 

درادامه این جلسه نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت سفر اخیر خود به عراق را که بمنظور شرکت در نشست دومین اجلاس مسئولان اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلا انجام شد مثبت ارزیابی کرد و با بیان محورهای مهم منشور حقوق زائر که به تصویب شرکت کنندگان دراین اجلاس رسید، اظهارداشت: شرایط خوبی برای توسعه همکاری های مشترک میان اعتاب مقدسه فراهم شده است و درمسیر خدمات رسانی بیشتر و بهتر به زائران نیز گام مهمی در آینده صورت خواهد گرفت. 

گفتنی است نشست هم انديشی اعتاب مقدسه جهان اسلام با هدف بررسی  منشور حقوق زائر از روز چهارشنبه گذشته درکربلای معلی آغاز و سه روز ادامه داشت. 

نماینده ولی فقیه در سفر به عراق از نزدیک نحوه خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و مسایل و مشکلات زائران را بررسی و پس از طرح در جلسه شورا تصمیم هایی اتخاذ گردید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.