پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حج امسال عزتمندانه و با کرامت خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حج امسال عزتمندانه و با کرامت خواهد بود

دکتر سید رضا صالحي اميری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت هفته ی معلم تاکید کرد حج امسال عزت مندانه و با کرامت خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ دکتر سید رضا صالحی امیری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ، امروز، پنج شنبه در بخشی از سخنان خود در همایش بزرگداشت هفته ی معلم، ضمن تاکید بر این که حج امسال، عزت مندانه و با کرامت خواهد بود، به اعزام زائران ایرانی به حج امسال اشاره کرد و گفت: مذاکره یکی از راه های هموار کردن نیازهای مردم است، و با مذاکرات انجام شده با طرف عربستانی امسال زائران ما، حجی عزت مندانه و با کرامت را تجربه می کنند. 

دکتر صالحی امیری با تاکید بر این که نباید مردم را از رفتن به سفر پرفیض محروم کرد، افزود: در زمینه حج، دولت راه تدبیر و مذاکره همراه با عقلانیت را پی گرفت و زمانی که وزیر حج عربستان دعوت رسمی از ما کرد رییس سازمان حج و زیارت را به آنجا اعزام و طرف عربستانی تمامی شروط ما را پذیرفت و به صورت مکتوب امضا کرد و بلافاصله کار ثبت نام از هموطنان برای اعزام به حج آغاز شد. 

وی با بیان اینکه با مذاکره راه رفتن به حج برای مردم باز شد، تصریح کرد: کادر ما در آنجا مستقر و هتل ها برای اسکان زائران ایرانی رزرو شده و تیم های پزشکی و کنسولی در حال اعزام به آنجا برای پذیرایی شایسته از زائران ایرانی است. 

وزیر ارشاد با تاکید براینکه مسیر دولت یازدهم مسیر عقلانیت است، ادامه داد: در زمینه حج می توانستیم محیط را شلوغ و با ایجاد گرد و غبار راه حج را برای مردم مسدود کنیم اما مسیر دولت یازدهم مذاکره برای تامین منافع ملی است. 

به گفته صالحی امیری، امروز مذاکره خود بخشی از قدرت ملی محسوب می شود و دیپلماسی یکی از کانون های تامین منافع است. 

وی افزود: از طریق دیپلماسی مسیر حج برای مردم باز و با این اهرم می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد همچنان که تحریم ها نیز از مسیر دیپلماسی و مذاکره برداشته شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.