پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفر كاروان‌هاي زميني بدون نظارت سازمان حج و زيارت به عراق ممنوع است

سفر كاروان‌هاي زميني بدون نظارت سازمان حج  و زيارت به عراق ممنوع است

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به بهبود وضعيت مجروحان حادثه تروريستي روز گذشته سامرا، از ممنوع شدن سفر كاروان‌هاي زميني بدون نظارت سازمان حج و زيارت به عراق خبر داد و گفت: رايزني‌ها براي ممنوع شدن سفر هوايي اين كاروان‌ها نيز در حال انجام است.

مسعود اخوان،با اعلام بهبود وضعيت پزشكي ۱۷ مجروح حادثه تروريستي روز گذشته در شهر سامرا، كه طي آن پنج نفر از هموطنانمان به شهادت رسيدند، گفت: اين مجروحان به احتمال بسيار زياد تا عصر امروز از بيمارستان شهر بلد مرخص مي‌‌شوند.وي در تشريح مشكلاتي كه كاروان‌هاي آزاد با آن مواجه هستند، گفت: اينكه ما اصرار داريم زائران تحت پوشش سازمان حج و زيارت به عتبات عاليات سفر كنند به اين دليل است كه ما نظارت كامل بر اين كاروان‌ها داريم و هر اتوبوسي كه به سامرا اعزام مي‌شود، داراي مدير، روحاني و مأمور امنيتي است.اخوان تصريح كرد: در صورت بروز هر اتفاقي ما به سرعت از وضعيت كاروان تحت نظارت سازمان حج و زيارت مطلع مي‌شويم، اما هيچ كس از مكان، برنامه و شرايط كاروان‌هاي آزاد اطلاعي ندارد. حتي روز گذشته براي كسب اطلاعات در خصوص ميزان مجروحان اين حادثه گروه‌هاي متعددي را اعزام كرديم و فردي كه اين كاروان را هدايت مي‌كرد نيز به حدي شوكه شده بود كه نمي‌توانست اطلاعات درستي به ما ارائه دهد.

وي تصريح كرد: بارها شده است كه ما از كاروان‌ها خواسته‌ايم كه به سامرا نروند اما كاروان‌هاي آزاد به اين شهر سفر كرده‌اند؛ متأسفانه اين گروه‌ها با ما هماهنگ نيستند. اخوان در پاسخ به اين سؤال كه چرا اقدامات قانوني براي ممانعت از اعزام كاروان‌هاي آزاد صورت نمي‌گيرد، گفت: عده‌اي سودجو با استفاده از ناآگاهي مردم اقدام به ثبت‌نام مي‌كنند و اين ثبت‌نام‌ها حتي توسط بانوان در مساجد صورت مي‌گيرد، قانون در اين خصوص وجود دارد و اكنون عزيمت انفرادي به عتبات عاليات از مرزهاي زميني ممنوع شده و نيروي انتظامي مانع تردد اين گروه مي‌شود. وي ادامه داد: ما اين قانون هنوز در سفرهاي هوايي اجرايي نشده است و اين گروه نيز كه هدف حمله تروريستي قرار گرفتند نيز از طريق هوايي به اين سفر رفته بودند. مديركل معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با تأكيد بر اينكه مشكل گروه‌هايي كه زير نظر سازمان حج و زيارت نيستند، فقط مسئله انفجارها نيست، بلكه اين گروه‌ها براي سفارت و دفترهاي نمايندگي ما نيز مشكلات زيادي به وجود مي‌آورند و حتي گروه‌هاي زيادي از اين كاروان‌ها ساعت‌ها در كنار خيابان مي‌مانند تا هتلي براي آنها پيدا شود.وي از انجام مذاكراتي براي ممانعت از اعزام كاروان‌هاي هوايي كه زير نظر سازمان حج و زيارت نيستند، خبر داد و گفت: نيازمند همكاري بيشتر مسئولان هواپيمايي كشوري هستيم. اخوان در پايان اعلام كرد: سفارت ايران در عراق و مسئولان زيربط تصميم گرفته‌اند كه فعلاً زائران تا كاظمين اعزام شوند و مسئله اعزام به سامرا در دست بررسي قرار دارد.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.