پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر؛

شکوفایی جامعه در پرتو خودباوری و نشاط جوانان

شکوفایی جامعه در پرتو خودباوری و نشاط جوانان

یازدهم شعبان سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نام گرفت این روز فرصتی مغتنم برای تقویت روحیه خودباوری، امید و نشاط در میان جوانان است تا بستر بروز استعداد و توانایی آنها در جهت رشد و پیشرفت کشور مهیا شود و بدین ترتیب بتوان شاهد افتخارآفرینی آنان در عرصه جهانی شد.

جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در شکل دهی سرمایه انسانی، علمی و دانایی برخوردارند. جوان بودن جامعه فرصتی را برای نظام مدیریتی کشور فراهم کرده تا بتواند با استفاده از این ظرفیت استثنایی، زمینه رشد و اعتلای همه جانبه جوانان و توانمند سازی آنان برای پیشرفت و تعالی کشور را فراهم کنند. 

مشارکت جوانان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از برنامه هایی است که نیازمند برنامه ریزی صحیح و تخصیص اعتبارات لازم برای پرداختن به امور آنها است که این مساله فقط بر عهده یک نهاد نخواهد بود بلکه چندین نهاد مسوولیت امور جوانان را بر عهده دارند که با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد تحول های چشمگیری در حوزه جوانان بودیم. 

بنیان توسعه و آینده کشور بر توانمندی ها، امید و سرزندگی جوانان قرار دارد که نیازمند حمایت، تقویت و فراهم کردن فرصت های ارتقای کیفیت زندگی خود هستند. دولت یازدهم سه دغدغه اساسی جوانان یعنی اشتغال، مسکن و ازدواج را نیازهای اساسی آنان دانسته و تلاش خود را در حیطه منابع و امکانات کشور برای کاستن از دغدغه ها در این عرصه ها به کار خواهد گرفت. دولت تدبیر بر این مهم واقف است که اشتغال در صدر مسایل جوانان است و 2 مقوله مسکن و ازدواج متاثر از اشتغال است و از همین رو در چارچوب تلاش برای نجات اقتصادی، حل مشکل بیکاری جوانان را همواره در اولویت قرار داده است. 

در تقویم ایران روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نامگذاری شد تا جوانان این مرز و بوم الگویی ارزشمند در راه حق و حقیقت داشته باشند و ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا اینگونه بتوانند به سعادت واقعی دست یابند. 

حضرت علی اکبر(ع) فرزند امام حسین(ع) در یازدهم شعبان سال 43 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. او در بیان، وجاهت و رفتار بسیار به حضرت محمد(ص) شباهت داشت و در شجاعت و جنگندگی همچون علی ابن ابی طالب (ع) بود. 

کنیه آن حضرت ابوالحسن و لقب هایش علی اکبر و شباب اهل بهشت بود. سومین پیشوای شیعیان جهان در تعلیم و تربیت فرزند خویش بسیار تلاش کرد و با آموزش قرآن، معارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی به حضرت علی اکبر(ع) او را نمونه یک انسان کامل ساخت. 

حضرت علی اکبر(ع) همواره در راه گسترش اسلام ناب محمدی کوشید و به مبارزه با ظلم و ستم زمانه پرداخت و نمونه کامل جوانی شجاع به شمار می رفت. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.