پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لیست کاروان های حج فردا اعلام می شود

 لیست کاروان های حج فردا  اعلام می شود

رئیس سازمان حج و زیارت : لیست کاروان های حج امسال و قیمت های آنها فردا در رسانه های استانی و سایت های حج و زیارت استان ها اعلام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی چهارشنبه در جمع کارگزاران زیارتی فارس در شیراز افزود:امسال در حج  بنا داریم که از افراد با تجربه و توان بالا و همچنین افراد برخوردار از سلامت کامل جسمی استفاده کنیم و این موارد مهم باید مد نظر کارگزاران زیارتی ما نیز باشد.

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم که فردا پنجشنبه اسامی کاروان ها و قیمت ها را اعلام کنیم و خیلی کوشیدیم که قیمت های امسال نسبت به 2 سال قبل (سال 94) تغییری نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر هم تغییری داشته باشد تنها از بابت افزایش و بهبود خدمات رسانی از جمله تهیه و پیش بینی چادرهای کولردار در عرفات به جای چادرهای معمولی با توجه به گرمای شدید است.

رئیس سازمان حج و زیارت، درباره استفاده حجاج از مچ بند هم گفت: بحث استفاده حجاج از مچ بند را اتفاقا ما دنبال می کنیم نه دولت عربستان چرا که با توجه با بالا بودن میانگین سنی حجاج ما، استفاده از این مچ بندها کمک خواهد کرد که مشکلی برای حجاج ما ایجاد نشود و در صورت بروز مشکل به سرعت وارد عمل شویم.

آقای محمدی، از کارگزاران و مدیران کاروان ها خواست که در خصوص مسائل و مشکلاتی که در جریان حج ممکن است برای زائران ایجاد شود به آنها آگاهی دهند تا در صورتی که در آنجا با کمبود و مشکلی مواجه شدند آمادگی لازم را داشته باشند.

محمدی گفت:‌اعزام زائران خانه خدا برای شرکت در مراسم حج امسال از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و 86 هزار و 500 زائر ایرانی به حج امسال اعزام خواهند شد که این تعداد در مقایسه با سال 94 که 64 هزار زائر ایرانی به حج مشرّف شدند 35 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تلاش مجموعه های مختلف، امسال شاهد برگزاری یک مراسم حج باشکوه، عزتمند و توام با آرامش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است باشیم.

رئیس سازمان حج  و زیارت گفت: در جریان مذاکرات حج با طرف سعودی تاکید شد که موضوع حج از مسائل سیاسی کاملا جدا شود و در این مذاکرات دغدغه ها و مطالبات رهبری و مسئولان را مطرح کردیم و سرانجام نیز موفق شدیم آنچه را که می خواستیم بدست آوریم و مسیر حج امسال هموار شود.

با توجه به اینکه در سال 95 ما هیچ اعزامی به حج نداشتیم این فاصله یک ساله سبب شده که برخی زیرساخت ها از دست برود.این موضوع باعث شد در بحث آماده سازی برخی زیرساخت های مورد نیاز حدود چهار ماه دیرتر از دیگر کشورها وارد صحنه شویم.

رئیس سازمان حج وزیارت بیان کرد:به همین دلیل مجموعه دست اندرکاران امورحج امسال کوشش وتلاش بیشتری خواهند کرد و مسائل مربوط به حج و زائران را با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.