پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون سازمان حج و زیارت:واجدین شرایط اعزام به حج در فرصت ۵ روزه کاروان خود را انتخاب کنند

معاون سازمان حج و زیارت:واجدین شرایط اعزام به حج در فرصت ۵ روزه کاروان خود را انتخاب کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع  سازمان حج و زیارت گفت: ودیعه گذارانی که تاریخ سپرده گذاری آنان تا پایان شهریور سال ۸۵ بوده است و با فراخوان سازمان حج و زیارت از ۲۳ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت نسبت به تکمیل ثبت نام خود تا سقف ۱۰ میلیون تومان اقدام کرده باشند از امروز ۲۴ اردیبهشت تا پنج روز فرصت دارند تا با انتخاب کاروان ثبت نام خود را قطعی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،  «محمد آزاد»
 با تأکید بر تکمیل ثبت نام در  مهلت پنج روزه افزود: بدیهی است که بعد از این مهلت، ممکن است اولویت‌های بعدی جهت تکمیل ظرفیت دعوت شوند و اگر این عزیزان بعد از این پنج روز مراجعه کنند طبیعی است که فقط در جاهای باقیمانده می‌توانند انتخاب کاروان کنند. 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام‌ها به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود گفت: در مراجعه حضوری متقاضیان با مراجعه به دفاتر حج و زیارت ثبت نامشان را قطعی خواهند کرد و در روش دوم از طریق سایت haj۹۶.haj.ir عملیات ثبت نام خودشان را نهایی کنند. 

آقای آزاد در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان افزود: عزیزانی که قبلاً مرحله مقدماتی ثبت نامشان را انجام داده اند در هنگام مراجعه به دفاتر حج و زیارت باید اصل فیش ثبت نام اولیه را که نشان دهنده واریز ۱۰ میلیون تومان است به همراه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و اصل و کپی کارت ملی و کپی آنرا همراه داشته باشند، در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان ها در زمان مقرر اولویت های بعدی فراخوان خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع  سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه ثبت نام در کاروان‌های امسال در هشت گروه قیمتی تقسیم شده است گفت: البته ارائه خدمات در همه گروه‌های قیمتی یکسان است و اختلاف گروه‌های قیمتی به دلیل نوع هتل و نوع پروازهاست که قیمت هر گروه کاروانی را تعیین می‌کند. 

آزاد افزود: با تلاش سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری سعی شده است اختلاف قیمت آن چنانی در قیمت‌ها نداشته باشیم، اما اگر زائران با افزایش قیمتی برخورد کردند بدانند که آن متأثر از تغییر قیمت ارز، ارتقای خدماتی که در خیمه عرفات داده شده یا افزایش قیمتی است که در اقلام عربستان پدید می‌آید، اما در مجموع با همکاری خوب بانک ملی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از سرفصل هزینه ودیعه گذاران سال‌های قبل کسر می‌شود که با احتساب آن و کسر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالاترین گروه قیمتی ما ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پایین گروه قیمتی ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان خواهد بود. 

مهران فرشید  سرپرست حج و زیارت استان تهران نیز در بازدید از یکی از دفاتر حج و زیارت گفت: ۴۶ دفتر به طور همزمان پذیرای ثبت نام حضوری زائران هستند و بیش از ۶۰۰ دفتر زیارتی به صورت داوطلبانه ثبت نام متقاضیان حج را  انجام می‌دهند.

وی افزود: تمام زائران که گذرنامه ندارند حتماً در اسرع وقت برای دریافت گذرنامه اقدام کنند؛ اداره گذرنامه نیز مثل سال‌های پیش در این خصوص همکاری بسیار خوبی با زائران خواهد داشت. 

فرشید گفت: ظرفیت اعزام در کل استان تهران ۱۲ هزار نفر است که از ایستگاه پروازی تهران یعنی فرودگاه امام خمینی (ره) نزدیک ۲۰ هزار ظرفیت دارد و زائران برخی از استان ها غیر از تهران نیز  از ایستگاه پروازی تهران به حج اعزام می شوند.

سرپرست حج و زیارت استان تهران افزود: چنانچه ظرفیت ۱۲ هزار نفری زائران حج در تهران تکمیل نشود احتمال اینکه تا پایان مهر نیز اولویت‌های جدید اعلام کنیم وجود دارد، بنابراین لازم است به ودیعه گذارانی که فیش‌های ۱۰ میلیونی شان را واریز کرده اند یادآور شویم که اگر قصد تشرف دارند حتماً در فرصت پنج روزه اقدام به نهایی کردن ثبت نامشان کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.