پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در سفر به شهر مقدس قم ؛

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت عصر یکشنبه در ادامه برنامه سفر به شهر مقدس قم، با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گزارشی از برنامه ها و اقدامات حج سال جاری ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت  گفت: خدا را شکر می کنیم که بالاخره حج راه افتاد؛ درست است که این عمل با مشکلاتی همراه است اما نبود حج با ضایعه همراه است.

ایشان فرمود: تفسیرهایی که درباره حج می کنند درست نیست و آسیب می زند و امیدواریم که حج به شکل خوبی پیش برود تا عمره هم راه بیفتد. البته عده ای از تعطیلی حج خوشحال بودند آن ها کسانی بودند که اعتقادی به حج نداشتند و مایل بودند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود و الحمدلله ناکام شدند.

این مرجع تقلید ادامه داد:  از ما هم زیاد سؤال کرده اند و به همه آن ها گفته شده توکل برخدا کنید و بروید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد و نباید به حج ضربه ای بخورد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل پزشکی امسال موارد را بیش از سال های دیگر رعایت کنند؛ مردم اگر آب سرد و نوشابه نخورند کمتر دچار مریضی میشوند و زیر کولر نخوابند و مقداری گرما را تحمل کنند.

استاد حوزه علمیه  تاکید کرد: اخلاق اسلامی رعایت شود و مسائل بهداشتی و شیوه لباس پوشیدن هم رعایت شود ؛ روحانی باید مردم را تحمل کند؛ روحانی نباید با زبان درشت با زوار صحبت کند و به آن ها امید و دلگرمی بدهد؛ برخورد خوب حرف اول را در همه جا می زند.

مرجع عالیقدر تقلید عنوان کرد: زوار باید با مشکلات کنار بیایند و سختی ها را تحمل کنند و بدانند که این سختی ها به اجر آن ها خواهد افزود؛ توسل و دعا باید داشته باشیم که این حج در سلامت برگزار شود و مقدمه ای برای حج خوب در سال های آینده باشد و اگر این حج خوب برگزار شود، در مسائل سیاسی هم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

مفسر قرآن کریم در پایان تاکید کرد: به حجاج سفارش شود که روزی 5 مرتبه آیت الکرسی را قرائت کنند تا خدای متعال حافظ آن ها باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.