پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توسعه فرودگاه جده در دستور کار دولت عربستان قرار گرفت

توسعه فرودگاه جده در دستور کار دولت عربستان قرار گرفت
به گزارش خبرنگار حج نیوز به نقل از روزنامه عکاظ چاپ نوبت صبح ریاض،خالد الفیصل امير مكه مكرمه از وقوع آتش سوزي در فرودگاه جديد شهر جده عربستان به عنوان گذرگاه اصلي ورود زائران بيت الله الحرام و حرم مطهر نبوي (ٌص) از كشورهاي مختلف خبر داد. وي اعلام كرد: آتش سوزي كه اخيرا در اين فرودگاه جديد در حال ساخت رخ داد تاثيري بر روند كار در آن تاثير نگذاشته است و اين آتش سوزي محدود بود و هرگز پروژه را به تاخير نمي‌اندازد.
به نوشته عكاظ، خاالد الفيصل اعلام كرد: پروژه‌هاي بزرگ بر اساس طرح زمان بندي پيش مي‌رود. وي افزود: پروژه فرودگاه جديد شهر جده از مهمترين طرحهاي توسعه جده و منطقه به شمار مي‌رود. مرحله نخست اين پروژه با هزينه ۲۷ ميليارد ريال (هر ريال سعودي بين ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار تومان است) كه در اين مرحله ظرفيت جذب مسافر به ۳۰ ميليون نفر مي‌رسد. ساختمانهاي فرودگاه جديد شامل ۴۶ گيت پرواز است و ۹۲ فروند هواپيما به طور همزمان مي‌توانند در باند فرودگاه مستقر باشند. وي گفت ۲۴ هزار كارگر به طور مستمر در حال كار در اين پروژه با حدود ۲۶۰۰ دستگاه ساختماني هستند و تاكنون ۴۵ درصد پروژه تكميل شده است.
وي گفت: پروژه فرودگاه جديد شهر بنده شامل چند مرحله است: مرحله نخست كه در سال ۲۰۱۴ ميلادي تكميل مي‌شود ظرفيت فرودگاه ۳۰ ميليون مسافر خواهد بود در مرحله دوم ظرفيت جذب مسافر در سال به ۴۳ ميليون نفر در سال ۲۰۲۵ ميلادي و در مرحله سوم و پاياني ظرفيت فرودگاه در سال ۲۰۳۵ ميلادي به ۸۰ ميليون مسافر در سال افزايش خواهد يافت. وي اين پروژه را از مهمترين پروژه‌ها در شهر جده توصيف كرد كه به گفته وي مرحله نخست ان از طريق دو قرارداد موازي به طور همزمان اجرا مي‌شود.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سید محمود زیارت نیا
سید محمود زیارت نیا پنجشنبه, 16 خرداد,1392 19:40
با سلام از جناب آقای دکتر موسوی استدعا دارد در جلسات با مسولین عالیرتبه عربستان پیشنهاد طرح و توسعه فرودگاه طائف را یادآوری فرمایند مسیر نزدیک به مکه مکرمه و میقات بین راه از پتانسیلهای خوب این شهر بوده و از میقات جهفه بمراتیب بهتر است ضمن آنکه اقامت زائر در طول مدت اقامت کمتر از 25 روز می گردد.