پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش سراسري روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع 96 برگزار شد

همايش سراسري روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع 96 برگزار شد

همايش سراسري يك روزه روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت پيش از ظهر امروز در تالار مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر به عنوان سخنران ويژه حضور داشت كه وي در اين همايش با بيان اينكه خواسته مردم، رهبري و نظام حجي همراه با عزت، كرامت و سلامت مردم در سال‌هاي آينده بود، ابراز داشت: ما با وزرات حج عربستان در اين مورد مذاكرات جدي داشته‌ايم.


وي با بيان اينكه فضاي مجازي به دروغ مي‌خواهند فضاي مكه را نا امن جلوه دهند، ابراز داشت: وزارت حج عربستان قول داده و امضا كرده است كه همه نيروهاي مادي و معنوي خود را براي راحتي، سلامت و امنيت در تمام اراضي مقدسه به كار مي‌گيرد و مورد ديگري كه در آن جا مطرح شد ويزا بود كه كشور ثالت نتواند اين كار را بكند.

در بخش ديگري از اين همايش حميد محمدي رييس سازمان حج و زيارت نيز به ايراد سخنراني پرداخت و خاطرنشان كرد: امسال فضا به گونه‌اي كه امنيت از طرف عربستان تأمين است و البته اين مسأله يك مقداري هم به رفتار زائران بستگي دارد و آنها بايد از رفتار تحريك كننده پرهيز كنند.

همچنين حجج اسلام سيد جواد مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، علي پروانه مديرجذب و ساماندهي مداحان و روحانيون بعثه مقام معظم رهبري و مهدي حاجي ابراهيمي مديربرنامه ريزي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از ديگر سخنرانان اين نشست بودند و به ارائه مطالبي در مورد نرم افزارهاي آموزشي جديد، مسؤوليت روحانيون، شيوه ارزيابي و محصولات فرهنگي پرداختند.

همچنين در نوبت عصر حجج اسلام زهيري و نواب به ارائه گزارشي در مورد آخرين تغييرات مسجدالنبي و مسجدالحرام و همچنين مسائل مبتلابه احكام و مناسك حج پرداختند و در نهايت محفل پرسش و پاسخ بين مسؤولان بعثه و روحانيان كاروان حج تمتع برگزار شد.

از ديگر حاضران در اين نشست مي‌توان به جمعي از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و اساتيد حوزه و دانشگاه اشاره كرد.

گفتني است در اين همايش بيش از 600 نفر از روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع سال 96 از سراسر كشور حضور داشتند كه از آخرين دوره اعزام آنها حداقل چهار سال مي‌گذرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.