پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بسیج همه امکانات برای برگزاری حج عزتمندانه

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بسیج همه امکانات برای برگزاری حج عزتمندانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بسیج همه امکانات برای برگزاری حج عزتمندانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر سید رضا صالحی امیری که برای بررسی آخرین اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه حج تمتع امسال در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت حضور یافته بود در جمع مدیران این سازمان گفت: با حضور رئیس جدید سازمان حج و زیارت شاهد تداوم انسجام، برادری و همدلی در سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت هستیم.

وی افزود: حج امسال را متفاوت از سال‌های دیگر می‌دانم و معتقدم امسال باید در حج با ارزیابی دقیق‌تری وارد شویم.

دکتر صالحی امیری با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در جامعه و فضای مجازی علیه فریضه حج تاکید کرد: شما در سازمان حج و زیارت کارهای خود را با کمترین دغدغه پیش ببرید، عده‌ای می‌خواهند حج و مسائل سیاسی دو کشور را به هم پیوند دهند و باید از این افراد پرسید که آیا بسته شدن راه حج، مایه خوشحالی است؟

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه اگر امسال حج راه نمی‌افتاد حتماً عده‌ای می‌ گفتند این دولت توان آن‌ را نداشت که مسیر حج را باز کند، خاطرنشان کرد: کار خود را با قوت تمام دنبال کنید، کار مدیریتی جهت گیری صحیح، حرکت با سرعت و به دور از حواشی است و هرگز در این حاشیه سازی ها نباید وارد بازی دیگران شد.

وی خطاب به مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: در مقابل برخی فضاسازی ها باید مسائل را شفاف کرد تا مبادا در داخل مجموعه کسی دچار تشکیک شود، از حج و زیارت تنها باید یک صدا شنیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر توجه ویژه به خانواده شهیدان فاجعه منا و تجلیل و تکریم از آنان گفت: در طول مذاکرات همواره بر احقاق حقوق این عزیزان تاکید داشتیم.

وی ضرورت هماهنگی سازمان حج و زیارت با بعثه مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: در خصوص حج، مدیران و روحانیون کاروان ها باید توجیه کافی شده باشند و زائران نیز آگاه باشند که تمرکزشان تنها بر انجام مناسک حج باشد و نه مسائل سیاسی دو کشور.

صالحی امیری با انتقاد از اقدام عده ای برای حمله به سفارت عربستان و عواقب منفی این اقدام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت هرگونه حمله به سفارت کشورها را تقبیح کرده اند و تاکید فرمودند که این دست اقدامات به ضرر کشور است.

وی با اشاره به فضاسازی هایی علیه حج، از صدا و سیما خواست که با ساخت برنامه های متنوع فضا را شفاف کند و افزود: قطعاً دولت و سازمان حج و زیارت در تامین امنیت حجاج پشت مردم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری قطع روابط دو کشور ایران و عربستان، تاکید کرد: مدیریت، عبور از مسیرهای پهن نیست، عبور از مسیرهای صعب العبور و تنگناهاست و برای برخی محدودیت ها و موضوعات باید چاره‌اندیشی کنیم و به راه حل جایگزین بیاندیشیم.

وی به مسئولان حج و زیارت توصیه کرد: درخصوص فضاسازی های منفی، پاسخگویی فعال بدون تنش را در پیش بگیرید اما جایی که اتهامی به سازمان حج و زیارت وارد شد رسماً پاسخ دهید.

دکتر صالحی امیری درخصوص قرائت زیارت اربعین نیز با توجه به اینکه مسئولیت کلی اربعین برعهده وزارت کشور است به مسئولان سازمان حج و زیارت توصیه کرد: شما در سازمان حج و زیارت که جزئی از کار اربعین را برعهده دارید و با توجه به حوزه اختیارات خود کاروان بندی زائران، پذیرش زائران اربعین در سماح و آموزش زائران را با جدیت دنبال کنید و در حوزه مسئولیت خود با تمام توان ظاهر شوید.

دکتر صالحی امیری در این جلسه بر مستندسازی عملیات و فرآیندهای حج و زیارت تاکید کرد و گفت: همه حوزه ها کارهای خود را مکتوب کنند و مرزهای هر حوزه مشخص باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.