پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حمید محمدی اعلام کرد:

مسیر حج جدای از روابط سیاسی بین دو کشور پیگیری می‌شود/در تفاهم‌نامه ‌بین ایران و عربستان "تامین امنیت" به‌ صراحت آمده است

مسیر حج جدای از روابط سیاسی بین دو کشور پیگیری می‌شود/در تفاهم‌نامه ‌بین ایران و عربستان "تامین امنیت" به‌ صراحت آمده است

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مسیر حج جدای از روابط سیاسی بین دو کشور پیگیری می‌شود همچنین در تفاهم‌نامه ‌بین ایران و عربستان "تامین امنیت" به‌ صراحت آمده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید محمدی عصر یکشنبه در گردهمایی منطقه‌ای کارگزاران حج تمتع سال 96 مدیران، معاونان و عوامل اجرایی کاروان‌های قم و کاشان در سالن جلسات اداره کل حج و زیارت استان برگزار شد، با اشاره به تفاوت‌های حج امسال نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: مراجع عظام تقلید تأکید بر باز شدن مسیر حج داشتند .

وی افزود: با تدبیر نظام، زمینه حضور حجاج ایرانی در عربستان ایجاد شد و مسیر حج جدای از روابط سیاسی بین دو کشور پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه ریزی های انجام شده , در حج امسال خدمات خوبی به حجاج ارایه شود، بیان کرد: امسال 500 هزار نفر به ظرفیت حجاج کشورهای مختلف افزوده‌ شده است و این درحالی‌که است که نزدیک به 35 درصد نیز به ظرفیت حجاج ایرانی اضافه‌شده است.

محمدی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه امضاشده بین ایران و عربستان موضوع امنیت به‌صراحت آمده است، تصریح کرد: حجاج باید با حضور جدی  جلسات توجیهی و آموزشی با شرایط موسم حج کاملا آشنا شوند.
وی بیان کرد: به علت بالا بودن سن زائران، اطلاعات زائران در مچ‌بندهایی که از سوی مجموعه‌های داخلی کشور تهیه‌شده، جمع‌آوری کرده که کمک موثری در ارائه خدمات راهنمایی و امدادی به حجاج بشمار می رود. 

رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه در طرح توسعه مسجدالنبی بخشی از هتل های موجود مدینه تخریب شده است، افزود: همه حجاج در هتل‌های اطراف مسجدالنبی اسکان داده می شوند گرچه وضعیت این هتل ها به مطلوبی هتل های مکه  نیست، به همین دلیل مدیران کاروان ها باید وضعیت متفاوت هتل‌ها و پروازها را برای حجاج توضیح دهند.

در بخش پایانی گردهمایی منطقه‌ای کارگزاران حج تمتع سال 96 مدیران، معاونان و عوامل اجرایی کاروان‌های قم و کاشان مدیران سازمان حج و زیارت در قالب برنامه پرسش و پاسخ  به سوالات کارگزاران حج امسال پاسخ دادند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.