آقاي كاميل سميعو لنين، مفتي تاتارستان و هيئت همراه، پيش از ظهر امروز در محل بعثه مقام معظم رهبري با نماينده ولي فقيه در امور حج دیدار و گفتگو کرد.
" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ديدار مفتي اعظم تاتارستان با نماینده ولی فقیه در امور حج

ديدار مفتي اعظم تاتارستان با نماینده ولی فقیه در امور حج
آقاي كاميل سميعو لنين، مفتي تاتارستان و هيئت همراه، پيش از ظهر امروز در محل بعثه مقام معظم رهبري با نماينده ولي فقيه در امور حج دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ،حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، در اين ديدار بر لزوم گسترش همكاري‌هاي دو كشور در همه زمينه‌ها به ويژه حج و زيارت اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از تجربيات گرانبهايي در حوزه حج و زيارت برخوردار است و آمادگي دارد تجربيات خود را در اختيار مسلمانان ديگر كشور‌هاي جهان قرار دهد.
وي افزود: بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به زعامت امام خميني (ره) و هم اكنون نيز به رهبري مقام معظم رهبري، كشور ما شاهد پيشرفت‌هاي شگرفي در تمام حوزه‌ها بوده است و اميد است كه با شناخت ظرفيت‌ها و گسترش همكاري‌هاي ميان دو كشور، بتوانيم در دستيابي به تمدن اسلامي گا م برداريم.
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت  در بخش ديگري از سخنان خود به خطر گسترش افراط گرايي در دنياي اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: عناصر تند رو و افراط گرا به نام اسلام دست به اقداماتي زده اند كه سبب مخدوش شدن چهره اسلام و مسلمانان شده است. وي جنايات افراط گرايان و عناصر تندرو در كشورهايي همچون عراق، سوريه، افغانستان و پاكستان را زا جمله اقدامات خطرناكي دانست كه تهديد آن بيش از هر چيز متوجه اسلام و مسلمانان است و در اين زمينه افزود: اختلاف افكني و تفرقه ميان مسلمانان از نقشه‌هاي شوم استكبار براي تسلط بر دنياي اسلام است تا بدين وسيله به اهداف مورد نظر خود دست يابد. قاضي عسكر تاكيد كرد: با گسترش ارتباط ميان علماي جهان اسلام مي‌توان بسياري از شايعات و شبهات را از بين برد. نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بر لزوم اتحاد مسلمانان اعم از شيعه و سني تاكيد كرد و اظهار داشت: در جمهوري اسلامي ايران ارتباط ميان شيعه و سني ارتباط صميمانه‌اي است و آنان با هم زندگي مسالمت آميزي داشته دارند.
در این دیدار آقاي كاميل سميعوا لنين، مفتي اعظم تاتارستان نيز جمهوري اسلامي ايران را يكي از كشورهاي مهم در جهان اسلام دانست و ابراز اميدواري كرد تجربيات گرانبهاي جمهوري اسلامي ايران در اختيار مسلمانان تاتارستان قرار گيرد. مفتي تاتارستان وهيئت همراه در ادامه از موزه حج و زيارت ديدار كردند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.