پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:

امسال حجي آرام برگزار خواهيم كرد

امسال حجي آرام برگزار خواهيم كرد

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در همايش زائرين حج تمتع 96 استان اردبيل عنوان كرد: به فضل الهي امسال حجي آرام وعزتمندانه برگزار خواهيم كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در همايش زائرين حج تمتع امسال استان اردبيل تصريح كرد: پيش بيني ما اين است كه به فضل الهي امسال امن ترين و آرام ترين حج را برگزار خواهيم كرد.

وي با اشاره به نظر مراجع عظام تقليد كه خوف ايجاد شده مانع استطاعت حج نميشود افزود: حج از اركان دين مبين اسلام است و براي انجام اين فريضه حضرت ابراهيم خليل فرا خوان عمومي براي اهل اسلام داده است.

حجت الاسلام قاضي عسكر با اشاره به حديثي از امير المومنين امام علي (ع) كه فرموده است: " الله الله بيت ربكم" و با تبيين آيات و احاديثي در مورد وجوب برگزاري حج عنوان كرد: در سال گذشته تمام تلاش خود را براي برگزاري مراسم حج به كار بستيم تا اين فريضه الهي اجرا شود ولي چون تعهد و تضمين دقيق و كافي از طرف سعودي در اين راستا به ما داده نشد عليرغم ميل باطني حج تعطيل شد ولي ما به هيچ وجه خواستار تعطيلي حج نبوديم چون دين اسلام به ما اجازه چنين كاري را نمي دهد.

وي افزود: ما نمي توانيم حج نرويم. كعبه قبله ما مسلمانان است. هر روز پنج بار رو به سوي اين قبله نماز به جا مي آوريم؛ همه اعمال عبادي ما رو به سوي اين خانه خدا است. شش نفر از معصومين بزرگوار در مدينه دفن شده اند، ما عاشق ائمه اطهار و پيامبر عظيم الشان اسلام هستيم. اين اماكن مقدسه محل نزول وحي است. مهبط و محل نزول فرستگان الهي است. طبق حديثي از پيامبر (ص) بين منبر پيامبر(ص) و قبر شريف ايشان باغي از باغهاي بهشت است. به هيچ وجه با تبليغات سوء يك عده افراد مغرض و بي اطلاع نبايد از اين فريضه الهي دست كشيد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه گفت: امسال بعد از دريافت دعوتنامه رسمي از طرف مسئولين حج عربستان اقدامات مقتضي در اين خصوص انجام گرفت و توافق نامه اي بين ما و طرف سعودي امضا شد و تمام خواسته هاي ما در اين توافقنامه آمده است. وزير حج عربستان در ابتداي اين توافقنامه بيان كرده است كه ما خوش آمد به زائران ايراني مي گوييم و تمام امكانات خود را بسيج مي كنيم براي اينكه زائران راحت باشند و امنيت و حرمت آنها تا زمانيكه درداخل عربستان و مكه و مدينه هستند كاملا حفظ بشود. اين توافقنامه توسط وزير حج عربستان امضا شده است و به ما قول داده اند كه اين توافقنامه به طور قطع اجرا بشود و جاي هيچ گونه نگراني نيست.

وي با اشاره به اينكه حج ما ايرانيها به اعتراف خود سعوديها منظم ترين حج ها مي باشد، افزود: در طول سالهاي گذشته مشكل خاصي نداشتيم. اما حركتي از پارسال و امسال شروع شده است عده اي كه از فرهنگ اسلام بي خبر هستند شروع كرده اند با اصل حج مخالفت كنند و عنوان كردند كه پول حج را براي فقرا هزينه كنيد اما غافل از اينكه حجاج ما هم به حج مي روند و هم به فقرا كمك مي كنند و بسياري از كساني كه به حج مشرف مي شوند از خيرين عزيز اين كشور مي باشند.

در طول سالهاي متمادي كه حج برگزار شده است هيچ گونه تعرض و توهيني به زنان ايران و شيعه در حج نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر با اشاره به كليپ هاي پخش شده در فضاي مجازي براي تضعيف حج و منصرف كردن مردم ايران از اين سفر معنوي عنوان كرد: عده اي با توسل به دروغ مي خواهند در جلوي اين حركت عظيم معنوي سنگ اندازي كنند.

وي در ادامه با ذكر نمونه هايي از اين موارد افزود: از جمله كليپي منتشر كرده اند كه : "خطيب مسجد الحرام در خطبه هاي نماز جمعه گفته است خون شيعه هدر مي باشد." ما شش ماه خطبه هاي مسجد الحرام را بررسي كرديم و ديديم كه چنين چيزي نيست بلكه اين كليپ يكي از مفتيان وهابي در اردن و مصر است كه به نام امام جماعت مسجد الحرام پخش كرده اند و اين دروغ محض مي باشد.

وي ادامه داد: كليپ ديگري درست كرده اند و گفته اند كه اين فرد سفير اسبق ايران در عربستان بوده است و اين فرد حرفهاي دروغ زده تا مردم را بترسانند ولي با تحقيقات انجام شده مشخص شد اين فرد يك ضد انقلاب فراري است كه به اتهام فساد مالي ، كلاهبرداري و مسايل سوء اخلاق ، تحت تعقيب بوده و از كشور فرار كرده است.

سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه حج از روابط سياسي دو كشور جدا است، عنوان كرد: كليه توافقات در راستاي انجام عزتمندانه و آبرومند حج با طرفهاي سعودي انجام شده است و آنها اطمينان داده اند كه امنيت و آرامش كامل را براي زائرين ايراني در اين سفر معنوي تامين كنند و من به عنوان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني مي گويم كه جاي نگراني نيست و امسال به حول و قوه الهي حجي آرام و عزتمندانه برگزار خواهيم كرد.

وي در پايان به زائرين توصيه كرد كه در كلاسهاي آموزشي كاروانهاي حج به طور منظم شركت نمايند و راهكارهاي لازم را از روحانيان و مديران كاروانها فرا بگيرند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.