پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگو با آقای عادل حیدری پیرامون وضعیت خدمات رسانی در عتبات

گفتگو با آقای عادل حیدری پیرامون وضعیت خدمات رسانی در عتبات

اشاره : با اجرای طرح استانی اعزام متمرکز زائران به عتبات و همچنین تحولات شکل گرفته در شرکت شمسا و فضای رقابتی خوبی در عرصه شکل گرفت و باتوجه به کاهش قیمت تورها میزان زائر افزایش چشمگیری یافت. لذا نظارت جدی بر خدمات تقدیمی به زائران اعماز اسکان ،تغذیه و حمل و نقل و کارکرد ستادهای فعال در این عرصه  به یک ضرورت تبدیل شده است .بر این مبنا و درراستای تقویت فرایند بازرسی و ارزشیابی با تاکید ریاست محترم سازمان حج و زیارتتاکنون افراد و گروههای مختلفی جهت سرکشی به واحدهای رفاهی و اطلاع از روند اموربه عراق اعزام شده اند.در همین چارچوب آقای مهندس عادل حیدری طی یک ماه گذشته با استقرار در عراق و بازدید از قریب به اتفاق بخش های خدمات رسانی شرکت شمسا و استانی گزارش جامعی را تدوین و به ریاست سازمان و نیز سایر واحدهای مربوطه ارائه نمود .در این زمینه گفتگوی کوتاهی با آقای مهندس حیدری انجام داده ایم که  اینک از نظر میگذرد.

* هدف از سفر کاری خود به عراق طی یکماه گذشته را شرح دهید.بازرسی و ارزشیابی فعالیت ها و کارهای اجرایی مربوط به عتبات در عراق در سطوح مختلف اعم از مکان ،تغذیه و تدارکات ،نقل امداد و درمان بوده است.که توانستیم در طول مدت یکماه از بخش های گوناگون بازدید و مشاهدات خود را در قالب گزارش جامع تقدیم ریاست سازمان و واحدهای مربوطه در راستای تقویت نقاط مثبت واصلاح و آسیب شناسی نمودیم.

*جناب آقای حیدری کیفیت خدمات رفاهی ارائه شده به زائران را چگونه ارزیابی می کنید و برای ارتقای آنها چه راهکارهایی را پیشنهاد نموده اید؟با توجه به اوضاع و شرایط ویژه کشور عراق خدمات درسطح نسبتا مطلوبی انجام می شود اما  بدون تردید برای رسیدن به وضعیت بهتر و مطلوب تر بویژه در راستای تحقق دستورات ریاست محترم سازمان باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

*برای بهبود و ساماندهی روند خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در عراق چه راهکارهایی را پیشنهاد میدهید؟در عراق خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در بخشهای اسکان ، نقل، تغذیه و تدارکات و بهداشت ، امداد و درمان در حال انجام است ووضع موجود از نظر کیفی و کمی به لحاظ اوضاع خاص موجود در کشور عراق مناسب بوده وعملکرد در حال حاضر نتیجه تلاشها و کوشش ها مجموعه ای زحمتکش قبلی تا حال است امااز آنجائیکه نظر رئیس محترم سازمان مبنی بر ارتقا سطح کیفی و کمی و حل مشکلات زائران عتبات عالیات است لذا مجموعه خدمتگزاران و مسئولان امر باید با تهیه و گردآوری آمار و داده های دقیق ازفرآیند های موجود برای تصمیم گیری بهتر به فکر تامین نظرریاست محترم سازمان که همانا آسایش خاطر و رفاه زائرین است باشند .لذا راهکارهای پیشنهادی بصورت کلی برای بهبود و ساماندهی روند خدمات رسانی به زائرین عتبات درعراق پیشنهاد میگردد:نظارت مستمر بر عملکرد اسکان و درجه بندی جدید برای هتل ها و از رده خارج کردن هتل هایی که خدمات ضعیفی دارند و بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظاتی ،راه اندازی آشپزخانه های مرکزی در کربلا و نجف با مشارکت عراقی ها، اعمال حساسیت بیشتر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری

*هماهنگی میان استان ها و شمسا راچگونه ملاحظه نمودید؟هماهنگی خوبی بین شرکت های استانی و شمسا وجود دارد و از آنجائیکه توفیق در کارها با اخلاص و توکل بخدا و لطف ائمه اطهار (ع) حاصل می شود و نیز و نیز تاکید بر این نکته که شمسا و شرکت های استانی رقیب نیستند و هدف همه ارتقاء سطح خدمات بهتر به زائران است ، بنابراین وجود شرکت های استانی می تواندانگیزه خوبی برای بالا بردن سطح کیفی و کمی خدمات در شمسا باشد و به نوعی تقویت کننده شرکت شمساست. هماهنگی و همکاری بین این دو بازوی خدمات رسانی در عراق به نفع دو طرف بوده و در نهایت به رضایت مندی زائرین عتبات عالیات انجام می شود.

­*آینده طرح متمرکز استانی اعزام زائران را چگونه پیش بینی می کنید؟ این طرح بسیار خوب و در موقعیت کنونی موجب تحولات گسترده ای در حوزه اعزام زائر به عتبات گردید و از سوی منجر به تمرکززدایی و منجر به ایجاد فضای رقابتی بین شمسا و استان ها گردید.فقط برای استمرار لازم است تشکیلات منسجم و ستاد اجرایی متمرکز و قوی در عراق برای آن ایجاد کرد.اگر این طرح بصورت محدود در بعضی از استان ها و با نظارت دقیق سازمان در عراق ادامه یابد می توان در آینده با گذشت زمان و کسب تجربیات جدید از این طرح و استفاده از نیروهای خبره و متخصص راهکار های بهتری جهت ادامه فعالیت طرح متمر کز استانی پیشنهاد داد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.