پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید رييس سازمان حج وزيارت بر تشکیل منظم جلسات توجیهی و آموزشی حجاج و اطلاع رسانی و تبیین فرآيندهاي سفر حج برای زائران

تاکید رييس سازمان حج وزيارت بر تشکیل منظم جلسات توجیهی و آموزشی حجاج و اطلاع رسانی و تبیین فرآيندهاي سفر حج برای زائران

 رييس سازمان حج وزيارت بر تشکیل منظم جلسات توجیهی و آموزشی حجاج توسط مدیران کاروان ها و اطلاع رسانی و تبیین فرایندهای سفر حج برای زائران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از همدان،  آقاي حميد محمدي معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت در همایش منطقه ای مدیران کاروان ها و مجموعه های حج تمتع ۹۶ استانهای کرمانشاه, کردستان مرکزی وهمدان، بر تشکیل منظم جلسات توجیهی و آموزشی حجاج توسط مدیران کاروان ها و اطلاع رسانی و تبیین فرایندهای سفر حج برای زائران تاكيد كرد.

رییس سازمان حج و زیارت در همایش منطقه ای کارگزاران حج تمتع ۹۶  استانهای کرمانشاه, کردستان مرکزی و همدان گفت: مدیران کاروان ها به عنوان حلقه ارتباط بین حجاج و برنامه ریزی های انجام شده در سازمان حج, باید تلاش کنند تا امسال خدمات بهتری به حجاج ارائه شود. 

وی با اشاره به طرح توسعه مسجدالنبی(ص) و تخریب هتل های منطقه مرکزی مدینه، اظهار داشت : در حالیکه برخی کشورها به دلیل محدودیت اسکان, اقامت در مدینه را به یک یا دو روز کاهش داده اند, مدت  اقامت  زائران ایرانی در مدینه پنج شب می باشد.

وی  افزود به دلیل گرمی شدید هوا در موسم حج در عربستان، امسال سعی شده است در عرفات شرایط بهتری برای زائران  با استفاده از چادرهای با ارتفاع بلند و سیستم خنک کننده فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد زایران ایرانی نسبت به سال ۹۴ و افزایش پانصد هزار نفری کل حجاج در عربستان, تلاش می کنیم خدمات مطلوبیت به حجاج عزیز ارائه شود.

آقای محمدی به مدیران کاروانها توصیه اکید داشت که توجه جدی به دستورالعمل ها و برنامه ها را سرلوحه کار خود قرار داده و نظم وانضباط را بیشتر از گذشته، از ابتدای  تا پایان سفررعایت نمایند. 

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران خانه خدا توصیه کرد: اطلاع رسانی به حجاج  با وسایل کمک آموزشی, کلیپ های تصویری و  تشریح قابل درک شرایط سفر به ویژه در ایام تشریق ( ایام عرفات, مشعر و منا) امری ضروری است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: امسال جدول زمان بندی برای کاروانها در ایام تشریق در نظر گرفته ایم که مدیران و عوامل کاروان ها مکلفند طبق برنامه زمان بندی حرکت کنند.

بطوریکه در انجام قربانی حجاج محترم نیز به این زمانبندی توجه خاص شده است ضمن اینکه دستورالعمل دریافت وجوه قربانی حجاج برای یک نفر یک راس قربانی به مبلغ ۴۰۸ هزارتومان با بانک توسعه اسلامی تفاهمنامه منعقد شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص مچ بند های شناسایی حجاج خاطر نشان کرد: موضوع مچ بندهای راهنما برای زایرین کشورهای دیگر اسلامی همچون مالزی سالهاست استفاده میشود. این مچ بندها با برنامه ریزی کارشناسان سازمان حج و در راستای راحتی حجاج بوده و همانند کارت شناسایی است که برای زایرین بسیار مفید خواهد بود بدلیل اینکه مشخصات عادی زائران در آن گنجانده شده است.ضمن اینکه پس از این ابتکار در سازمان حج وزیارت جمهوری اسلامی ایران, کشور مصر هم برای زائران خود اقدام مشابهی را در خصوص مچ بند انجام داده است.

این همایش با برگزاری برنامه پرسش و پاسخ با حضور معاون و مدیران ارشد این سازمان ادامه یافت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.