پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام:

كنگره حج سبب تقويت وحدت اسلامي است

كنگره حج سبب تقويت وحدت اسلامي است
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به محوريت وحدت براي اقتدار امت اسلامي گفت: يكي از راه‌هاي تقويت اخوت اسلامي، كنگره بزرگ حج است كه پيروان مذاهب اسلامي با ديدگاه‌هاي مختلف در اين كنگره جمع مي‌شوند و اين بهترين فرصت براي تقويت وحدت و اسلام ناب محمدي(ص) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ آيت الله محمد علي تسخيري، عضو مجلس خبرگان رهبري و مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به اين مسئله كه حج عبادتي جامع است، گفت: حج داراي جنبه‌هاي ديني، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، اقتصادي و ...است و اين عبادت جامع گره گشاي بسياري از مشكلات مسلمانان مي‌تواند باشد.


وي با اشاره به اهميت حج در آيات قرآن كريم گفت: علاوه بر سوره حج، در آيات متعدد قرآن كريم به اين فريضه الهي پرداخته شده است و اين آيات نشانگر اهميت و نقش حج در عظمت مسلمانان دارد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام با بيان اينكه بايد در جهت نورانيت و عظمت حج كارهاي فراواني صورت بگيرد، افزود: نقش اين واجب الهي در تعالي امت اسلامي و مقابله با چالش ها و مشكلات جهان اسلام بايد تبيين شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به محوريت وحدت براي اقتدار امت اسلامي گفت: يكي از راه هاي تقويت اخوت اسلامي، كنگره بزرگ حج است كه پيروان مذاهب اسلامي با ديدگاه هاي مختلف در اين كنگره جمع مي شوند و اين بهترين فرصت براي تقويت وحدت و اسلام ناب محمدي(ص) است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام عنوان كرد: امروز در جهان اسلام دشمنان به دنبال ايجاد فتنه و گسست ميان مسلمانان هستند؛ تنها چاره مقابله با اين فتنه انگيزيها تقويت وحدت اسلامي است و فريضه حج نقش موثري در اين زمينه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان افزود: علماي جهان اسلام، نخبگان و كساني كه مي توانند تاثيرگذار باشند؛ بايد بر وحدت تكيه كنند و در موسم حج، علماي جهان اسلام بيشتر بر اين وحدت تأكيد كنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.