پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت در جلسه آموزشی کاروانهای حج استان تهران

حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت در جلسه آموزشی کاروانهای حج استان تهران

رئیس سازمان حج و زیارت از جلسات  آموزشی کاروان های حج استان تهران بازدید کرد و در جمع زائران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، جناب آقای محمدی عصر امروز بصورت سرزده از جلسه آموزشی یکی از کاروان های حج استان تهران بازدید و در جمع زائران اين کاروان حاضر شدند. 

  ایشان ضمن ابراز خرسندی از اینکه توفیق حضور درجمع زایران دارند بر اهمیت موضوع آموزش و آشنایی کامل زایرین با ابعاد مختلف اجرایی سفر حج و مناسک حج تاکید نمودند.

 وی با اشاره به جلسات آموزشی توجیهی که بصورت کاروانی برگزار می شود, گفت: مدیران محترم کاروان ها بر اساس سرفصل هایی که بصورت کاملا کارشناسی تدوین شده است باید در این جلسات حجاج عزیز را که عمدتا در طول عمرشان یکبار توفیق تشرف پیدا میکنند را با همه ابعاد سفر معنوی حج بطور کاملا کاربردی و ملموس آشنا سازند.

 ایشان در بخش دیگری افزودند: با توجه به فصل گرما و ازدحام حجاج لازم است به توصیه ها ونکات بهداشتی و پزشکی که ارائه می شود کاملا مورد توجه قرار گیرد و با دقت به آنها عمل شود.

 آقاي محمدي گفت: همه خدمتگزاران شما در سازمان حج و زیارت  در طول یک سال فعالیت میکنند که این سفر یکماهه بخوبی برگزار شود و رضایت مندی شما را در بر داشته باشد. 

 رييس سازمان حج و زيارت اضافه كرد: البته باید بدانیم که محدودیت های فراوانی نیز در این مسیر وجود دارد که بایست صبورانه تحمل کنیم و همانگونه که همواره حجاج  ایران به عنوان منظم ترین و سازمان یافته ترین حجاج شناخته می شوند، امسال این نظم و انضباط و اخلاق نیکو را با توجه به برنامه ها و نکاتی که مسئولین و مدیر کاروان می گوید بیشتر از قبل نشان دهیم.

 رييس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: رعایت مسایل بهداشتی با توجه به فصل گرما، تمرین وایجاد توانایی لازم برای ایام تشریق (حضور در عرفات، مشعر ومنا) امری ضروری است. علی رغم همه محدودیت ها تلاش های همکارانم در سازمان به بار نشست و در عرفات چادرهای اسکان مطلوب و خوبی نسبت به سال های قبل فراهم شده است.

 آقاي محمدي همچنين تاكيد كرد: در خصوص لپ تاپ و تبلت وسایر لوازم الکترونیکی شخصی موکدا توصیه می شود اینگونه وسایل که ضروری نیست را بهمراه نداشته باشید تا در بازرسی های فرودگاه مقصد دچار معطلی و مشکل نشوید.

 وي همچنين يادآور شد: با توجه به حساسیت های موجود، در خصوص ادعیه هم صرفا کتب ادعیه ای که نشر مشعر در اختیار حجاج می گذارد می توانید همراه ببرید.

رييس سازمان حج و زيارت در پايان بيان كرد: امیدواریم با رعایت برنامه هایی که خدمتتان عرضه می شود و توجه به نظم وانضباط و ضوابط کشور مقصد و احترام به همسفران و همچنین پیش گرفتن صبر وبردباری در این سفر الهی شاهد حجی عزتمندانه ومقبول درگاه احدیت باشیم.

 در این دیدار سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زيارت و مدیرکل حج وزیارت استان تهران و نماینده دفتر بازرسی، ارزشيابي و رسيدگي به شكايات سازمان حج، ریاست سازمان حج و زيارت را همراهی می کردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.