پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مذاکره رئیس سازمان حج وزیارت با وزیر فرهنگ وگردشگری عراق تاکید شد؛

ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائرین ایرانی عتبات عالیات

 ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائرین ایرانی عتبات عالیات

 در مذاکره رئیس سازمان حج وزیارت با وزیر فرهنگ وگردشگری عراق ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائرین ایرانی عتبات عالیات مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در اين دیدار با توجه به ضرورت تعیین شاخص های سطح کیفی و کمی هتل های مورد استفاده زایرین بر اساس استانداردهای حرفه ای و تجربه سازمان حج و زیارت در حوزه تدوین شاخص ها و ملاک های درجه بندی هتلها پیشنهاد شد که وزارت فرهنگ و گردشگری عراق با استفاده از تجربه موجود نسبت به تصنیف و درجه‌بندی هتل‌ها، استانداردسازی آنها اقدام کنند. 

این گزارش حاکی است حمید محمدی  رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار  اعلام آمادگی کرد که از طریق آموزش امکان انتقال تجارب به مدیران و  کارکنان محلی هتل ها را فراهم سازد.

«فریاد رواندزی» وزیر فرهنگ ، گردشگری و آثار باستانی عراق نیز  ابراز تمایل کرد که سرمایه گزاران ایرانی درحوزه زیر ساخت های گردشگری به ویژه در شهرهای نجف کربلا وکاظمین سرمایه گذاری کنند و همچنین با مساعدت وزیر  فرهنگ و گردشگری عراق مشکل صدور  روادید  برای مجموعه عوامل ستادهای عملیات شمسا در عراق برطرف شد.

در این دیدار  افزایش تعداد زائرین عتبات مشروط به حل مشکلات جاری از طریق همکاری گسترده تر  میان سازمان حج وزیارت  ایران و وزارت فرهنگ وگردشگری عراق مورد تاکید هردو طرف قرار گرفت و هردو طرف توافق کردند کمیته مشترک همکاری برای بهبود وضعیت موجود وتوسعه همکاریهای دوجانبه را در دستور کار خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش درخاتمه این دیدار  دو طرف تاکید کردند که  سازماندهی مناسب برابر ضوابط ومقررات هرکشور برای زائرین اعزامی خود در داخل و کشور مقصد را با هماهنگی وهمکاری تنگاتنگ یکدیگر سامان دهند.


 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.