پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: تصمیم گیری جمعی و حرکت دقیق سرلوحه فعالیتهای حج96 خواهد بود

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: تصمیم گیری جمعی و حرکت دقیق سرلوحه فعالیتهای حج96 خواهد بود

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت درجمع مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت ، عملیات حج امسال را ویژه توصیف و تاکید کرد: باید منسجم، علمی ، دقیق و منطقی عمل کنیم و مسیر پیش رو را با صبر وحوصله و یقین واعتماد به یکدیگر طی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که  درمراسم افتتاحیه نشست کاربردی مدیران ستادی و استانی سازمان حج وزیارت سخن می گفت درادامه اعتماد داشتن به مسیر و برنامه ریزی انجام شده و برخورداری از توانایی لازم برای انجام مسئولیت های محوله را ضروری خواند و اظهار داشت : دست اندرکاران حج امسال تصمیم گیری جمعی و حرکت دقیق دراین مسیر را باید سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بدلیل قطع روابط سیاسی ایران و عربستان ویزای حجاج ایرانی الکترونیکی صادر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه امسال باید جدی ، منسجم و یکپارچه ترعمل کنیم.

وی تاکید کرد: انسجام دست اندرکاران حوزه حج باید  روزبروز بیشترشود و تلاش کنند از پراکندگی و دوباره کاری پرهیزگردد.

وی با توجه به اعتمادی که زائران عزیز به مجموعه حج و زیارت دارند ؛ اظهار داشت : مهمترین وظیفه ما برقراری آرامش درجامعه و میان زائران است و این آرامش در سایه درست عمل کردن تحقق خواهد یافت .

وی خطاب به حاضران گفت:  صبور و حلیم  و با سلیقه واحد  وهماهنگ عمل کنید.

نماینده ولی فقیه انتخاب عوامل اجرایی و روحانیون ومعینه های کاروان ها در چارچوب مقررات تعریف شده را ضروری خواند و لزوم هماهنگی و توجه به مواردی را که در اعزام زائران موثر است یادآور شد و گفت: ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی ، درتمامی استانها به نحوی عمل شود که انجام بازرسی ها و کنترل های لازم تاخیری در پروازها ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه معاینات پزشکی و برنامه های  آموزشی زائران درحال انجام است ، تصریح کرد: جلسات متمرکز آموزشی جدی گرفته شود و در این جلسات اطلاعات مورد نیاز به حجاج منتقل و تلاش گردد که  زائران با آرامش خاطر عازم سرزمین وحی شوند.

نماینده ولی فقیه درادامه از توزیع بسته های فرهنگی در میان زائران خبر داد و از حاضران خواست که در بیان مطالب و اطلاعات مورد نیاز حجاج هماهنگ عمل نمایند و از ظرفیت های استانی برای اطلاع رسانی و آرامش بخشی به مردم و زائران استفاده و درچارچوب سیاست های تعریف شده دقیق و منسجم حرکت کنند.

وی برلزوم پاسخگویی به شبهات و اطلاعات غلط  در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید در همه حوزه ها هوشیارعمل نموده و به دروغ هایی که منتشر می شود به موقع و صریح پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود چالش ها و مشکلات ، مقدمات اعزام زائران فراهم شده است ، تصریح کرد: قدم ها رامحکم بردارید و از فرصت ها به خوبی استفاده کنید و ان شاءالله با عنایت خداوند حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت.  

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.