پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز زائرین حج تمتع 96 استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز زائرین حج تمتع 96 استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان قزوین در مورخ 96/04/27 از ساعت 08:30 الی 12 در سالن ورزشی شهید بابائی شهر قزوین و با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان، جمعی از مسئولین استانی، روحانیون و عوامل کاروانها و  با حضور گرم زائران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از قزوین؛ پس از قرائت قرآن خانم محبی از کارشناسان ارشد اداره بهداشت استان دقایقی در خصوص مسائل بهداشتی و اقداماتی که زائرین بایستی قبل و در طول سفر انجام دهند به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه  سرهنگ خدایی رئیس پلس مبارزه با مواد مخدر استان نیز دقایقی در خصوص تبعات و مجازاتهای حمل مواد مخدر توسط زائران به کشور عربستان که برای  زائر، مدیر و روحانی کاروان، نمایندگی حج و زیارت ایران در کشور عربستان، تمامی دست اندرکاران حج و زیارت و در کل برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد مشکل می کند سخنرانی کردند.

در ادامه علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور پرشور زائران به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی  ابتدا به بیان اهمیت این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: این سفر باید وسیله ای برای سیرالی الله بوده و لازم است زائرین قوانین کشور میزبان را رعایت نمایند.

 ایشان تعداد زائرینی که در سالجاری از استان به حج مشرف می شوند را 1200 نفر در قالب 9 کاروان اعلام نمودند و بیان داشتند ما سفیران جمهوری اسلامی ایران هستیم و بایستی با اخلاق و رفتار خودمان ثابت نمائیم که الگوی اخلاقی مناسبی  برای تمامی زائرین کشورهای اسلامی هستیم.

مدیر حج و زیارت استان در خصوص اهمیت این سفر معنوی بیان داشتند ما بایستی قبل از سفر، اهمیت این سفر را  را درک نموده و بایستی بدانیم به کجا و  برای چه به این سفر معنوی مشرف می شویم و باید در این سفر چه چیزی را بدست آوریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز دقایقی در خصوص اهمیت این سفر معنوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان سوغات سفر حج را زُهد و تقوا دانسته و بیان داشتند مهمترین سوغات حج ولایت مداری است که اگر ولایت را از حج جدا نمائیم حج معنی خود را از دست خواهد داد و ولایت همانند قلب در بدن است که اگر لحظه ای به وظیفه خود عمل ننماید کل بدن نیز آسیب خواهد دید. پس بنابراین بایستی حج بر محور ولایت باشد.

بحث امنیت در سفر از دیگر مباحث بود که توسط نماینده حراست سازمان در خصوص آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در خصوص انگشت نگاری و چهره نگاری در فرودگاههای عربستان عنوان داشتند با توجه به اینکه این جزء قوانین کشور عربستان بوده و همه کشورها بایستی این امور را انجام دهند لازم است زائرین در این خصوص با راهنمایی عوامل کاروان با آرامش این مسیر را طی نمایند.

نماینده حراست در خصوص عدم حمل لپ تاپ و تبلت بیان داشتند ضرورتی ندارد زائرین این لوازم را با خود به عربستان حمل نمایند و لازم است حافظه گوشیهای تلفن همراه نیز قبل از سفر تخلیه شده و با خود حمل نمایند.

ایشان در خصوص مچ بندهای زائرین بیان داشتند این مچ بندها ساخت داخل بوده و فقط حاوی اطلاعات شناسایی، پزشکی و اسکان می باشد که صرفا جهت شناسایی سریع زائرین مفقودی مورد استفاده قرار می گیرد و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

در خاتمه، با اجرای نمادین مناسک حج توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدقریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان و همچنین یکی از روحانیون کاروانهای استان با حضور جمعی از زائرین بصورت نمادین جهت آشنایی بیشتر زائرین انجام و همایش به اتمام رسید.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.