پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگو با آقای قهوه چی تهرانی مدیر عملیات شمسا در عراق

گفتگو با آقای قهوه چی تهرانی مدیر عملیات شمسا در عراق
جناب آقای دکتر موسوی خودشان هر روزه روند کاری عتبات را پیگیری و گزارشات را شخصا بررسی مینمایند و دستورات لازم را در این زمینه صادر می کنند . تاکید ایشان بر این است که در راستای خدمات به زائرین از هیچ کوششی دریغ ننمائیم . این تحولات ایجاد شده گام بزرگی در جهت رفع اختلافات ، بدسلیقگی ، جو اتهام و غیبت بوده و در نتیجه ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین عزیز می باشد و این بیانگر نشانگر نقش خردمندانه ریاست محترم سازمان حج و زیارت در این تحولات ریشه است
اشاره :بمنظور آشنایی هرچه بیشتر شما خوانندگان گرامی  از روند خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و تحولات شکل گرفته در این عرصه و چگونگی اجرای طرح اعزام متمرکز استانی و همراهی شرکت شمسا با این تحولات گفتگویی کوتاه با آقای قهوه چی تهرانی مدیر عملیات شمسا در عراق انجام دادیم که توجه شما عزیزان را به این مصاحبه جلب می نمائیم:
*روند خدمات رسانی به زائران عتبات با توجه به تحولات صورت گرفته در شرکت شمسا . برنامه های جدید را چگونه ارزیابی می کنید؟
ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانیکه از قبل در این راستا تلاش کرده اند و خدماتی ارائه داده اند اما با توجه به تغییر مدیریت شمسا و اجرای برنامه های جدید و نشست مستمر با شرکت های مجری عراقی و ارائه طرح های جدید و راهکارهای مناسب ، کیفیت  خدمات بالا رفته و به لطف پروردگار رضایت در چهره های زائرین عزیز مشهود  می باشد ناگفته نماند با تغییر مدیریت جدید فضای بسیار آرام و همدلی بین نیروهای شرکت شمسا و حج و زیارت ایجاد شده که عاشقانه در کنار هم دست به دست هم داده و خدمت به زائرین عزیز را به نحو شایسته ای انجام می دهند.
* در خصوص اجاره و سرمایه گزاری در بخش مسکن و ارتقای کیفیت آن در راستای رفاه بیشتر زائران عتبات در عراق چه اقداماتی نا کنون صورت گرفته است؟
در مورد اجاره و سرمایه گذاری مسکن ، عملیات عراق تحقیقات گسترده ای بر این موضوع انجام داده و به تمام واحدها بخصوص واحد اسکان ابلاغ شده که در صدد شناسایی هتل های خوب و با کیفیت بالا بوده و هتل های ضعیف از رده خارج شوند و ستاد عملیات عراق در صدد است تا از هتل های با ظرفیت بالا استفاده نموده و با قرار دادن مدیر ثابت و انباردار ...( همانند مکه و مدینه) اقدام نماید. ضمنا شرکت شمسا تعدادی هتل را مستقیما اجاره کرده و آنها را اداره می کند که الحمدا... نتیجه خوبی حاصل شده است همچنین رایزنی هایی هم با سرمایه گذاران عراقی شده و آنها را تشویق به ساخت هتل های خوب کرده ایم که در آینده نزدیک انشاا... شاهد نتایج ـم خواهیم بود . لازم بذکر است که سرمایه گذاری در بخش مسکن در عراق بسیار مفید و توجیه اقتصادی دارد همچنانکه شرکت شمسا در سه هتل با شرکت های عراقی حدود 25 درصد شریک است.
*با توجه به اجرای طرح تمرکز استانی اعزام زائران به عتبات در کنار شمسا رقابت و همکاری میان این دو بخش و دورنمای آنرا چگونه ارزیابی می کنید؟
در خصوص اعزام کاروان های استانی باید بگویم که این طرح مفید بوده که باعث ساماندهی سفر زائرین زیر نظر کاروانهای استانی و شرکت شمسا به عراق شده است و از ثبت نام در کاروانهای آزاد و بی برنامه که سبب لطمه زدن به شخصیت ایرانی و آرمان  جمهوری اسلامی ایران خودداری شود. ما از این حرکت استانیها استقبال می نمائیم و تاکید مدیر عامل محترم شمسا و بخصوص ریاست محترم سازمان حج و زیارت هم اینست که کنار کاروانهای استانی باشیم و از کلیه امکانات شرکت شمسا برای حل مشکلات آنها بهره بگیریم.الحمدالله در این مدت خدمات و همکاری خوبی انجام گرفته که تاثیر خوبی بر کاهش قیمت ها و هزینه زائرین داشته است اما توصیه ای به هموطنان عزیز دارم که از ثبت نام در کاروانای آزاد هستیم که از ما درخواست کمک نمایند حتی مشاهده گردیده که مدیران بخاطر مشکلات مالی کاروان را رها کرده و یا از پایین ترین خدمات و ... استفاده می نمایند و مهمتر از همه دچار مشکلات شخصیتی و امنیتی می شوند.
یرامون نظارت و ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران و اصلاح نقاط سلبی و تقویت نقاط مثبت و بهبود فعالیت ها با هدف جلب رضایت زائران چه فرایندی طراحی و اعمال شده؟
با دستور و تاکید ریاست محترم سازمان حج و زیارت و مدیران مربوطه تمام فرم های فهداک که مدیر راهنما ارائه می نمایند توسط واحدهای مربوطه بررسی شده و در اولین فرصت ضعفهای موجود شناسایی شده و برطرف می گردد. بخصوص اینکه خود این حقیر هم مستقیما به تمام امور نظارت کامل دارم و حتی بعضی از هتل ها ، آشپزخانه ها ، گاراژها و ... و در صورت بروز هر نوع مشکل آنرا به کمک و همفکری دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق برطرف می نمائیم . در جلسات ستادهای سه گانه (نجف-کربلا-کاظمین) که بطور دوره ای برگزار می شود کلیه نکات مثبت و منفی بررسی شده و سعی بر تقویت نکات مثبت می نمائیم تا هر روز شاهد رضایت کامل زائرین باشیم.
*نقش ریاست محترم سازمان در تحولات شگرف ایجاد شده در حوزه عتبات و تحققف شعار زائر محوری را چگونه ارزیابی می کنید؟
خدا را شاکریم که ریاست سازمان خودشان از سلاله رسول ا... و خدمتگزار واقعی زائرین ابا عبدا... الحسین و ائمه معصومین علیهم السلام می باشند .به لطف پروردگار همدلی که بین نیرو های حج و زیارت و شرکت شمسا و بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد و تاکید ریاست محترم سازمان هم همین می باشد که با همفکری و همکاری هم بتوانیم خدمات خوبی ارائه نمائیم . ناتگفته نماند که جناب آقای دکتر موسوی خودشان هر روزه روند کاری عتبات را پیگیری و گزارشات را شخصا بررسی مینمایند و دستورات لازم را در این زمینه صادر می کنند . تاکید ایشان بر این است که در راستای خدمات به زائرین از هیچ کوششی دریغ ننمائیم . این تحولات ایجاد شده گام بزرگی در جهت رفع اختلافات ، بدسلیقگی ، جو اتهام و غیبت بوده و در نتیجه ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین عزیز می باشد و این بیانگر نشانگر نقش خردمندانه ریاست محترم سازمان حج و زیارت در این تحولات ریشه است.
*شرکت  شمسا در راستای جلب رضایت زائرین چه میزان از هزینه تمام شده ثبت نام زائران را با توجه به تحولات ایجاد شده کاهش داده است؟
با رایزنی انجام  شده با شرکت های مجری عراقی و پیگیری های مستمر پیرامون کاهش هزینه ها ،در مرحله اول  مبلغ 70 هزار تومان . هم اکنون در مجموع 210 هزار تومان از کل مبلغ اعزام زائر کاهش یافته و باز هم در صدد آن هستیم تا هزینه ها را با حفظ سطح خدمات بیش از این کاهش دهیم .در پایان خداوند را شاکریم که این توفیق را به اینجانب و همکارانم داده که خدمتگزار زائرین عزیز باشیم و بر خود وظیفه میدانم که از ریاست محترم سازمان وهمچنین مدیر عامل و هیئت مدیره محترم شرکت شمسا سپاس گذاری نمایم.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.