پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر : مقامات عربستان سعودي متعهد و مصمم به رعايت حفظ حرمت ؛ امنيت و كرامت زايران ايراني هستند

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر : مقامات عربستان سعودي متعهد و مصمم به رعايت حفظ حرمت ؛ امنيت و كرامت زايران ايراني هستند

حجت الاسلام و المسلمين " سيد علي قاضي عسكر " نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران ايراني خانه خدا تصريح كرد : مقامات سعودي بارها در مذاكرات دوجانبه اعلام و تاكيد كرده اند كه متعهد و مصمم به رعايت حفظ حرمت ؛ امنيت و كرامت زايران ايراني هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ وي كه روز پنجشنبه در همايش مديران ستادي و استاني سازمان حج و زيارت وعوامل اجرايي كاروان هاي حج تمتع 96 سخن مي گفت ؛ اظهار داشت : در سفر اخير رياست سازمان حج و زيارت به عربستان و مذاكره با وزير حج اين كشور ؛ مقامات سعودي بارديگر اعلام كردند كه به تعهدات خود درخصوص فراهم كردن زمينه هاي لازم براي انجام مناسك حج از سوي زايران ايراني پايبند هستند.

حجت الاسلام قاضي عسكر ؛ طرح برخي مطالب از پايبند نبودن وليعهد جديد عربستان به تعهدات اين كشور در قبال زايران ايراني را رد كرد و فضاسازي ها و تبليغات مسموم در اين خصوص در فضاي مجازي را بي اساس دانست.

وي خاطر نشان كرد : " مقامات سعودي و بويژه وزير حج اين كشور در مذاكرات اخير هيات ايراني ؛ محكم و قاطعانه بر اين نكته تاكيد كرده اند كه با تغييرات سياسي در عربستان ؛ هيچ تعهدي درخصوص موضوع حجاج ايراني تغيير نكرده است و ما همچنان مصمم به رعايت حرمت و امنيت و كرامت زايران ايراني هستيم ."

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين با بيان گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي كارگزاران حج در سال جاري براي اعزام 86 هزار و 500 زاير ايراني به بيت الله الحرام ؛ گفت : باوجود تلاش هاي صورت گرفته براي برگزاري حجي آرام و مطلوب برخي با فضاسازي در رسانه ها و بويژه شبكه هاي مجازي سعي در ايجاد اضطراب و دلهره در بين زايران دارند.

وي تصريح كرد : بارها اعلام كرده ايم كه عمده اين فضاسازي ها و تبليغات مسموم ناشي از يك سلسله فرضيات ذهني و نه واقعي است و گزارش هاي پليس فتا نشان مي دهد كه منشا ايجاد القائات و تبليغات منفي در خارج از مرزهاست.

حجت الاسلام قاضي عسكر همچنين با ابراز تاسف از اينكه در داخل كشور نيز بعضي مسائل مرتبط با موضوع حج به مسائل و رقابت هاي سياسي كشيده شد ؛ و عده اي به بهانه اينكه حج را دولت برگزار مي كند ؛ شروع به فضاسازي عليه برگزاركنندگان كردند ؛ گفت : عليرغم اين فضاسازي ها ؛ اراده و تصميم كلي نظام به انجام مطلوب حج تمتع 96 بوده و هست و بحمدالله براساس آخرين هماهنگي هاي انجام شده ؛ در حال حاضر مشكلي نداريم و برنامه ها طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته به خوبي در حال انجام است.

وي در بخش ديگري از سخنانش از ايجاد حس آرامش و امنيت در همه زايراني كه امسال به حج مشرف مي شوند به عنوان يكي از وظايف اصلي و محوري كارگزاران حج نام برد و اطمينان داد كه كارگزاران حج همه مساعي خود را براي خدمت رساني هرچه بيشتر به زايران بكار خواهند گرفت .

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر همچنين بر لزوم اطلاع رساني شفاف و دقيق به زايران درباره برنامه هاي حج تاكيد كرد و گفت : بايد بكوشيم تا زايران بيت الله الحرام و بستگان آنها در ايران هيچ نگراني و اضطرابي نداشته باشند .
وي همچنين تداوم و تقويت جلسات و نشست هاي آموزشي ويژه زايران را مورد تاكيد قرار داد و گفت : استقبال خوب زايران از اين فعاليت هاي فرهنگي خوب بوده است .

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به سفرهاي اخير خود به استان هاي كشور و ديدار با دست اندركاران حج و زايران بيت الله الحرام اشاره كرد و گفت : حج امسال ؛ حج ويژه اي است و هماهنگي و همكاري خوبي ميان مجموعه كارگزاران حج اعم از سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري وجود دارد.

حجت الاسلام قاضي عسكر اقدام برخي كاروان هاي حج در راه اندازي كانال هاي خبري در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي اينترنتي را براي اطلاع رساني به زايران ستود و انتشار اخبار و تصاوير از لحظه لحظه اين سفر معنوي ؛ موجب آرامش خاطر زايران و بستگان آنها خواهد شد .

وي همچنين بر ضرورت هوشياري و اهتمام زايران حج تمتع 96 به رعايت و اجراي- توصيه هايي كه از سوي كارگزاران و دست اندركاران حج مطرح مي شو ؛ تاكيد و خاطر نشان كرد : برغم همه تدابير انجام شده و توافقات صورت گرفته ؛ بايد نظارت ها و دقت خود نسبت به امور حج را مضاعف كنيم تا ان شاالله حجي با آرامش كامل برگزار شود.

حجت الاسلام قاضي عسكر به فعاليت هاي فرهنگي پيش بيني شده براي زايران حج 96 اشاره كرد و گفت : جلسات جزخواني قران كريم ؛ مكه و مدينه شناسي و نشست هاي انس و معرفت از جمله برنامه هاي فرهنگي پيش بيني شده حج امسال است.

وي همچنين به برگزاري دعاي كميل در برخي هتل هاي محل اقامت زايران اشاره كرد و گفت : براساس توافقات انجام شده ؛ مراسم دعاي پرفيض و روحبخش كميل امسال در هتل هاي محل اقامت زايران برگزار مي شود .

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ؛ مديريت حج را يك مديريت جمعي دانست و گفت : بدون شك اخلاق خوب ؛ تواضع ؛ پركاري و تلاش گسترده دست اندركاران زمينه برگزاري حج مطلوب و ارام را فراهم خواهد كرد و در اين راه از هيچ تلاش فروگذار نخواهيم كرد .

وي گفت : همه تلاش ها بايد به برگزاري حجي مطلوب معطوف شود و چنانچه به حول و قوه الهي حج امسال را به خوبي برگزار كنيم زمينه براي عمره و حج در سالهاي بعد هموارتر خواهد شد .
وي گفت : هرگونه كوتاهي وغفلت در حج امسال ؛ بر تداوم سفر حجاج در سالهاي بعد برا ي مناسك حج و عمره تاثير گذار خواهد بود . وي درعين حال گفت كه با هرگونه تخلف و سهل انگاري در انجام برنامه هاي حج ؛ برخورد خواهد شد.

حركت زايران در گروههاي كوچك براي رفتن به حرم ها و اماكن مقدسه در مكه و مدينه ؛ پرهيز از سفرهاي غيرضرور درون شهري زايران به اماكن دور براي خريد سوغاتي ؛ بهره گيري از توان فكري و مشورتي زايران فرهيخته در انجام امور كاروان ها ؛ تقويت فعاليت هاي فرهنگي در قالب شوراهاي فرهنگي كاروان ها و انجام مراسم بدرقه زايران در مساجد و تكايا و خودداري بستگان و وابستگان زايران از حضور در فرودگاه ها براي مراسم بدرقه و مطالعه آثار حج از سوي زايران با هدف ارتقاي سطح معلومات حجاج از ديگر محورهاي سخنان نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران ايراني خانه خدا بود.

حجت الاسلام قاضي عسكر همچنين با ابراز تسليت فرارسيدن سالروز شهادت شيخ الائمه حضرت امام صادق (ع) ابراز اميدواري كرد همه دست اندركاران و برگزاركنندگان حج تمتع 96 خدمتگزاران صادق و اميني براي حجاج بيت الله الحرام باشند.

يادآور مي شود ؛ همايش يك روزه مديران ستادي و استاني سازمان حج و زيارت و عوامل اجرايي حج تمتع 96 با هدف بحث و تبادل نظر پيرامون اخرين اقدامات انجام شده و هماهنگي هاي هرچه بيشتر در سالن آمفي تئاتر سازمان حج و زيارت برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.