پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت در آئين بدرقه رسمی زائران حج ٩٦ :

حج امسال، تصميم همه مسئولان نظام است

حج امسال، تصميم همه مسئولان نظام است

حجت الاسلام والسملمین قاضی عسکر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج تصریح کرد: حج امسال تصميم مسئولان سه قوه و دیگر نهادهای مرتبط بوده است و همه براي راه اندازی آن زحمت كشيدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج؛ حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در آئين بدرقه رسمی زائران حج ٩٦ كه در سالن حجاج  فرودگاه امام خميني (ره) برگزار شد با بیان این مطلب به آغاز عملیات اعزام زائران مدینه قبل از روز گذشته اشاره کرد و از تمام كساني كه يك سال است تلاش كردند تا حج برگزار شود تقدیر نمود.

نماینده ولی فقیه در امور حج  و زیارت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روزگذشته  کارگزاران حج را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت:  رهبري با سخنان شان براين مطلب كه حج امسال تصميم همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران است ، تصریح کردند و امروز با کمال آرامش زائران ایرانی عازم حرمین شریف اند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: كشور ميزبان هم با توجه به قول هایی که داده بود در اولين گام نشان داد كه به تعهدات خود پایبند است و معاون وزير حج عربستان از اولين كاروان زائران اعزامی از استان هرمزگان درفرودگاه مدینه استقبال و به آنها شاخه گل اهدا کردند و اميدواریم اين روند تا پایان ادامه یابد و زائران براحتی اعمال خود را انجام دهند و بازگردند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با تقدیرازمقام معظم رهبری ، مراجع تقلید ،  شوراي عالی امنيت ملي و رييس جمهوربرای همراهی در امر راه اندازی حج اظهار داشت: مسئولان شهرک فرودگاهي تلاش فراوانی كردند تا این امکانات براي اعزام آماده شد و هواپیمایی کشوری و ایران ایر  بارسنگینی به دوششان هست و همه درتلاش اند که پروازها به موقع انجام و حج با عزت وسربلندی برگزارشود. 

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكربا بیان اینکه امروز مردم برای سفر حج نباید دغدغه خاطر داشته باشند، افزود: فرمایشات دیروزمقام معظم رهبري به همه فتنه ها خاتمه داد و فصل الخطاب براي كساني بود كه جوسازی و تلاش مي كردند سفر حج تعطیل شود.

وي احتمال بروز برخی مشکلات با توجه به مشرف شدن  86500 زائر ایرانی به حج را طبیعی توصیف و اضافه کرد: پشت صحنه اين سفر خيلي ها تلاش كردند تا اعزام حجاج بدون دغدغه خاطر امكان پذير شود و از ابتدا تا انتهای سفر استفاده کامل معنوی برده و در برگشت متحول شوند، وما شعار حج امسال را " حج؛ معنويت، اقتدارملي و همبستگي اسلامي" انتخاب کرديم.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با تاکید براینکه امروز با اقتداربه سفر حج می رویم ، اظهار داشت: به بیان امیرالمومنین (ع)، حج عَلَم و پرچم اسلام است و همه باید اهمیت حج را درک كنند. 

وی افزود: امسال١٥ هزار زائر اهل سنت نیز از ايران به حج می روند تا عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و وحدت و همبستگی ایرانیان را به جهانیان اعلام کنند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسکر از زائران ایرانی خواست که  حساسيت هاي كشور عربستان را در نظر داشته باشند و درنمازهای جماعت شرکت کنند.

وی با مهم خواندن همکاری و هماهنگی کشورهای اسلامی در کنگره عظیم حج افزود: حج با این جمعیت عظیمی که از کشورهای اسلامی درآن حضورمی یابند ، اگر حجاج هماهنگ عمل نکنند دچار مشکل می شوند.

وی افزود: کشور میزبان نیز باید حافظ امنیت و سلامت حجاج ایرانی باشد و امیدواریم زائران ایرانی  با سربلندی به حج بروند وبا عزت به میهن بازگردند. 

گفتنی است در این آئین  که آقایان صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدی رئیس سازمان حج و زیارت ، عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، مه ابادی مدیرعامل فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، فتاحی مسئول شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، سردارمهری فرمانده پلیس فرودگاههای کشور و خانم شرفبافی مدیرعامل شرکت ایران ایر شرکت داشتند  زائران تهرانی با شاخه های گل بدرقه و عازم سرزمین وحی شدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.