پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت :‌ عزیمت 18 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی / رسانه ها آرامش حج را به مردم منتقل کنند

رییس سازمان حج و زیارت :‌ عزیمت 18 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی / رسانه ها آرامش حج را به مردم منتقل کنند

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود 18 هزار زایر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و گفت :‌ بیش از نیمی از این زایران پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره ؛ به مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ "‌حمید محمدی "‌روز سه شنبه در گفت و گو باخبرنگاران گفت : عملیات اعزام زایران مدینه اول به مکه مکرمه از شنبه گذشته آغاز شده است و درحال حاضر بیش از 9 هزار زایر ایرانی  در مکه مکرمه بسر می برند.

وی ضرورت حفظ عزت ؛ احترام ؛‌ امنیت وکرامت زایران ایرانی را یادآور شد و گفت : بحمدالله با برنامه ریزی های انجام شده  و همکاری خوب زایران کشورمان ؛‌ مشکل خاصی نداشته ایم و فرایند عملیات حج روال طبیعی دارد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تبلیغاتی که در ماههای گذشته در فضای مجازی علیه حج صورت گرفت ؛ گفت :‌ با آغاز عملیات اعزام زایران به سرزمین وحی ؛ از حجم این تبلیغات کاسته شده است و اطلاع رسانی هرچه بیشتردر خصوص  آرامش حاکم بر کاروان ها و روند عادی اموراین تبلیغات منفی را بی اثر می کند.

وی گفت :‌ بدون شک ؛ انعکاس واقعیت های موجود و بویژه فضای آرامی که این روزها زایران ایرانی از نزدیک درشهرهای مدینه و مکه با آن مواجه هستند؛ به رفع دغدغه ها درمیان مردم و زائران منجرمی شود .

رییس سازمان حج و زیارت درعین حال به زایران کشورمان توصیه  کرد: قوانین و مقررات کشور میزبان را رعایت کنند تا مشکل احتمالی برای عزیزان زایر رخ ندهد .

محمدی دربخش دیگری از این گفت و گو که در ستاد مدینه منوره انجام شد؛‌ به فعالیت های انجام شده در حوزه اسکان زایران در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه اشاره کرد و گفت : هرچند حدود چهارماه دیرتر از بقیه کشورها برای اجاره هتل ها اقدام کردیم ولی تلاش شد تا بهترین امکانات موجود دراین دوشهر و سرزمین منا و عرفات دراختیار زایران عزیز قرار گیرد .

وی گفت :‌ در حال حاضر زایران ایرانی در 23 هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده اند و مشکلی در حوزه های اسکان ؛‌حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی زایران ایرانی در حج 96 نسبت به سال 94 گفت : باوجود افزایش شمار زایران ؛ خدمات ارایه شده در حد مطلوب و قابل قبول در حال انجام است .

رییس سازمان حج وزیارت همچنین با بیان این مطلب که همه زایران کشورمان که هم اکنون در شهرهای مدینه و مکه حضور دارند ؛‌ در سلامت هستند ؛ به ضیوف الرحمن توصیه کرد دستورالعمل های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند تا دچار بیماری نشوند.

وی به گرمای هوا در شهرهای مکه و مدینه و بویژه ایام تشریق در سرزمین منا و عرفات اشاره کرد و گفت : زایران عزیز دستورالعمل ها و نکاتی را که از سوی هیات پزشکی وپزشکان در موسم حج مطرح می شود به دقت رعایت نمایند تا ان شاءالله در سلامت کامل ؛ ‌اعمال و مناسک حج را انجام دهند.

محمدی گفت :‌ 99 درصد از 86 هزارو 300 زائرایرانی برای نخستین بار است که به حج تمتع اعزام شده اند و از شرایط اقامت در سرزمین منا و عرفات آگاهی کافی ندارند و مطلع شدن از آمادگی های قبل از اعزام ؛ می تواند زمینه انجام بهتر اعمال و مناسک را برای آنان ایجاد کند.

وی درعین حال به اقدامات انجام شده از جمله اجاره چادرهای با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات برای اسکان زایران کشورمان در ایام تشریق اشاره کرد و گفت : تاکنون حدود 18 هزار زایر ایرانی به سرزمین وحی سفر کردند وعملیات اعزام زایران مدینه اول به مکه مکرمه از چند روز پیش آغاز شده است و درحال حاضرنزدیک به 9 هزار زایر در مکه مکرمه بسر می برند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران حاضر در موسم حج ؛ با اطلاع رسانی شفاف ؛ به موقع و دقیق زمینه آرامش خاطر هرچه بیشتر زایران و بستگان آنان را فراهم کنند.

محمدی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در تنویر افکارعمومی اظهار داشت: ‌امسال انتظارات و حساسیت مردم نسبت به حج بیشتر است و به همین دلیل اخبار حج را دقیق پیگیری می نمایند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.