پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شماری از زایران ایرانی مطرح کردند : حج امسال نشان از مدیریت بالا و کارآمد خدمتگزاران حجاج کشورمان دارد

شماری از زایران ایرانی مطرح کردند : حج امسال نشان از مدیریت بالا و کارآمد خدمتگزاران حجاج کشورمان دارد

زایران ایرانی مسجد النبی که این روزها بدور از هرگونه هیاهویی و در فضایی معنوی و توام با امنیت و آسایش سرگرم زیارت اماکن مقدسه در این شهر هستند ؛ هنگام دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران کشورمان و آقای حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت حضور دوباره ایرانیان در سرزمین وحی را مورد ستایش قراردادده و از تلاش های مجدانه دست اندرکاران حج کشورمان تقدیر کردند.

یکی از برنامه های منظم و روزانه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت حضور در جمع کاروان های زایران کشورمان در مدینه منوره است و امروز زایرانی از استان های خراسان رضوی ؛ همدان ؛‌لرستان و تهران میزبان اقایان قاضی عسکر و محمدی رییس سازمان حج و زیارت بودند.

به محض ورود نماینده ولی فقیه و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت به جمع زایران ایرانی ؛ یکی از زایران با صدای بلند درخواست صلوات می کند و دعای سلام و درود خدا بر نبی مکرم اسلام و اهل بیت مطهرش فضا را عطرآگین می نماید.

تقدیر و تشکر زایران از پیگیری های مسئولان حج کشورمان محور اصلی سخنان زایران است اما برخی از زایران نیز درخواست ها و مطالباتی دارند که نماینده ولی فقیه به مسئولان بخش های مختلف که همراه او هستند توصیه هایی را برای انجام آن گوشزد می کند.

"‌مصطفی کلاهدوز "‌جوان 28 ساله ای مقابل اقای قاضی عسکر قرار می گیرد و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان در خدمتگزاری ضیوف الرحمن می گوید که تازه ازدواج کرده و به همراه همسرش به حج آمده اند.

نماینده ولی فقیه ؛ حج در جوانی را بسیار اثرگذار توصیف می کند و خطاب به جمعی از افراد مسن که کنار این تازه داماد قرارگرفته اند به شوخی و با تبسم می گوید البته شماها همه جوان هستید.

اقای قاضی عسکر سر حرف را با زایران دیگر باز می کند و من به سراغ جوان تازه داماد می روم و از او درباره حال و هوایش می پرسم.

از اینکه در سنین جوانی به همراه همسرش به مدینه آمده بسیار به خود می بالد و می گوید کمتر از یک ماه است که زندگی مشترک خود را آغاز کرده ام و ان شاالله زندگی پربرکتی خواهیم داشت .
کمی آن طرف تر جمال اشرفی زایری از استان تهران که صدای او را جمعیت حاضر به راحتی می شوند ؛‌ خطاب به حاجاقا قاضی عسکر می گوید ؛ " معادل 10 لشکر ؛ زایر آورده اید و خون از دماغ کسی نریخته و این یعنی همه چیز عادی و خوب است و تبلیغات منفی که علیه حج و حاجیان می کردند همگی دروغ بوده است ".

حجت الاسلام قاضی عسکر نیز در ادامه صحبت های این زایر گفت که از اینکه زایران کشورمان به تبلیغات مسموم که ریشه در خارج از کشور داشت توجه نکردند و با ثبت نامشان در کاروان ها ؛ تبلیغات و فضاسازی های مسموم را خنثی کردند و به ما اعتماد کردند؛ از شما متشکریم .

نماینده ولی فقیه که تقریبا در اکثر سخنرانی هایش چه در تهران و چه در جمع زایران در مدینه از آن همه سیاه نمایی ها و تبلیغات منفی گلایه کرده است ؛ گفت :‌ "‌عده ای دانسته و یا ندانسته به مردم ظلم کردند ؛ با سخنان نسنجیده و مغرضانه خود سعی کردند دل مردم را خالی کنند اما امروز شما در مدینه النبی در آسایش و سلامتی مشغول دعا و زیارتید و دروغ بودن تبلیغات منفی را از نزدیک لمس می کنید."

یوسف صادقی ؛ زایری از استان اصفهان با لهجه شیرین اصفهانی با حاجاقا روبوسی می کند و می گوید ؛ حاجاقا چندی قبل کربلا مشرف شده بودم به اربابم گفتم آقا نکنه من بمیرم و حج برگردنم بماند . دعایم مستجاب شد و حضور دوباره زایران در حج ابراهیمی را مرهون تلاش های شما و حمایت های رهبر معظم انقلاب هستیم.

زایر دیگری که خود را علی قاسمی از استان تهران معرفی کرد ؛ گف که برخی معتقدند حج امسال هم حج است و هم جهاد و اقای قاضی عسکر گفت این تعبیر در روایات آمده که حج ؛‌ جهاد است ؛ واقعا هم اینگونه است حاجی در سفر حج با ریاضت هایی روبروست تا در نتیجه برنفس سرکش مسلط شده و در جهاد با نفس که جهاد اکبر است پیروز شود و بر این اساس ما باید فرصت را مغتنم بشماریم و از لحظه لحظه این سفر بهره معنوی ببریم.

تقریبا اگه پیش تک تک زایران می نشستی ؛ حرف برای گفتن داشتند و یک سخن فصل مشترک کلام همه زایران بود . تقدیر و تشکر از خدمتگزاران حج به خاطر بازگشایی دوباره حج.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.