پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

۹۹ درصد زایران ایرانی امسال, حج اولی هستند

۹۹ درصد زایران ایرانی امسال, حج اولی هستند

رییس سازمان حج و زیارت: از ۸۶ هزار و پانصد زائر که امسال به خانه خدا می روند، بیش از ۸۵ هزار نفر اولین بار است که حج تمتع بجا خواهند آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حمید محمدی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی زایران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ گفت با این وجود ارایه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۱۸ هزار زایر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و گفت :‌ بیش از نیمی از این زایران پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره ؛ به مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

‌او به آرامش موجود در کاروانها و  زایران تاکنون  در مدینه اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت ؛ احترام ؛‌ امنیت وکرامت زایران ایرانی گفت بحمدالله  تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته ایم و فرایند عملیات حج روال طبیعی دارد.

رییس سازمان حج و زیارت به فعالیت های انجام شده در حوزه اسکان زایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زایران ایرانی در ۲۳ هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده اند و مشکلی در حوزه های اسکان ؛‌حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

رییس سازمان حج وزیارت همچنین  به گرمای هوای این روزهای مدینه و مکه اشاره کرد و گفت همه زایران کشورمان که هم اکنون؛‌ در سلامت هستند. وی با بیان اینکه در ایام تشریق و در سرزمین منا و عرفات، دمای هوا ممکن است به ۵۰ تا ۵۵ درجه هم برسد از اجاره چادرهای با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات برای اسکان زایران کشورمان در ایام تشریق سخن گفت.

رییس سازمان حج همچنین در جمع  دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه ملی که برای پوشش مراسم امسال حج به مدینه امده اند ضمن تشریح وضعیت مراسم امسال حج تمتع، به تلاقی روز عید قربان و روز جمعه بعنوان دو روز عید مسلمانان اشاره کرد و گفت امسال با توجه به اینکه "حج اکبر" است، پانصد هزار زایر به مجموع حجگزاران اضافه شده است که تنگناها و سختی کار را بیشتر می کند.


 اقای محمدی به برنامه های توسعه و تخریب بخشی از هتل های مرکزی شهر مدینه اشاره کرد و افزود بگفته مقامات سعودی، ۲۸۰ هزار تخت در منطقه مرکزی مدینه برای اسکان زایران نیاز است که امسال این رقم ۱۱۰ هزار تخت است

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.