پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدیدسرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ازمرکزپزشکی حج وزیارت در مدینه

بازدیدسرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ازمرکزپزشکی حج وزیارت در مدینه

حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز از بخش های مختلف مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، دراین بازدید دکترسیدعلی مرعشی رئیس و دکتر پیر حسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر توضیحات لازم را در مورد بخش های مختلف این بیمارستان ارائه کردند.

سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از بخش های مختلف مرکز پزشکی حج و زیارت ، از نزدیک با کادر درمانی این مرکز گفتگو کرد و حضورکادر درمانی ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه را موجب آرامش خاطر زائران دانست.

دراین بازدید دکتر کولیوند از راه اندازی دستگاهها و تجهیزات مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره بعد از  توقف دو ساله توسط متخصصان مهندسی پزشکی کشورمان گزارشی ارائه کرد و دکتر مرعشی گفت: پنج زائر تاکنون برای مداوا بستری شده بودند که سه نفر مرخص شدند و دو زائر دیگر در بیمارستان سعودی تحت درمان هستند که  بزودی به کاروان خود خواهند پیوست. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از تعداد مراجعان به  مرکز پزشکی حج و زیارت سوال کرد که خانم وسکویی رئیس بخش  پرستاری گفت: تعداد مراجعان نسبت به سال 94 کمتر است و بیماری بستری نیست.

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا همچنین در بازدید از انبار دارو ، داروخانه و دوازده بخش فعال مرکز مرکز پزشکی حج و زیارت از تلاش دست اندرکاران این مرکز و اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی آن درمدت  24 ساعت تقدیر کرد و گفت: تجارب هرسال باید ثبت و در سالهای بعد استفاده شود.

دکترامیر پاک اسکوئی متخصص ارتوپدی در بازدید نماینده ولی فقیه از این بخش از خاطرات خود در باره حادثه منا در سال 94 و گرفتار شدن در سیل جمعیت سخن گفت و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از وی خواست که این خاطرات را به رشته تحریر در آورد.

دکتر محمد رضا صادقیان چشم پزشک نیز در گفتگو با نماینده ولی فقیه به تعداد کم بیماران اشاره کرد و سرپرست حجاج ایرانی گفت: آمارها نشان می دهد که میانگین سنی زائران امسال نسبت به سال 94 پائین تر است و در بازدید از کاروان ها نیز احساس می شود وضعیت سلامت و جسمی زائران نسبت به سال گذشته بهتر است.

دکتر مهری رایکا متخصص زنان نیز گفت: برخلاف تبلیغات ماههای اخیر در شبکه های اجتماعی، فضای آرامی را در مدینه منوره شاهد هستیم و زائران براحتی به زیارت می روند.

نشست سرپرست زائران ایرانی خانه خدا و رئیس سازمان حج و زیارت با دست اندرکاران اجرایی و پزشکی حج در مدینه منوره ازدیگر برنامه های این بازدید بود.

دراین نشست معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان ویژگی های طرح مدیریت بحران از تشکیل مرکز هدایت عملیات در ستاد و مناطق یک و دو در مدینه و همچنین سامانه فرماندهی در مجموعه ها و تیم امدادی کاروان خبرداد و گفت: نیروها آموزش دیده اند و تدابیر لازم برای امداد رسانی درحوادث احتمالی بویژه در ایام تشریق پیش بینی شده است.

نماینده ولی فقیه نیز خدمات رسانی به زائران در مشاعر و اطلاع رسانی در مورد گرمازدگی را مهم خواند و رئیس سازمان حج وزیارت هم گفت: مدیران کاروان ها درخصوص نحوه اعزام واسکان زائران در منا وعرفات توجیه شده ا ند و تاکید شده با توجه به گرمی هوا، زائران به جز برای انجام اعمال از چادر های خود خارج نشوند.

دکتر کولیوند همچنین به آمادگی و تدارک نیروهای مرکز پزشکی حج وزیارت در طول مسیر حرکت زائران در عرفات و منا اشاره کرد و افزود: برای درمان بیمارانی که دچار گرما زدگی شوند با کمک متخصصان ایرانی تونل سرد پیش بینی و آماده شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.