پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور ریاست سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد منطقه ٢ مدینه منوره

حضور ریاست سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد منطقه ٢ مدینه منوره

به گزارش روابط عمومی ستاد مدینه منوره ساعت ٩ امروز پنج شنبه ۱٩ مردادماه ریاست سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد منطقه ٢ حضور پیدا کرد.

مهران فرشید مسئول ستاد منطقه دو مدینه منوره در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به ریاست سازمان حج و زیارت و هیئت همراه در جلسه ستاد منطقه دو مدینه،گزارشی از آمار هتل ،تعداد زائر و اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و از تلاش های ریاست سازمان در پیگیری موضوع حج و اجرایی شدن آن قدردانی نمود.

حمید محمدی در ابتدای صحبت به برخی از تفاوت های حج سالجاری با سالهای قبل اشاره داشت و مدیران کاروانها را بعنوان حلقه وصل سازمان با زائرین دانست که اگر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند کمک شایانی به سهولت و روانی عملیات حج خواهند کرد.

 حساسیت های موجود سالجاری و فضای مسموم ایجاد شده برعلیه حج در داخل کشور، افزایش تعداد 500 هزار زائر به کشور عربستان در سالجاری ، همزمانی عید قربان با روز جمعه (حج اکبر) ، دمای بالای هوا در ایام تشریق از مواردی بود که در سخنان ریاست سازمان بعنوان تفاوت حج امسال بیان گردید.

ریاست سازمان بابیان اهمیت شفاف سازی اقدامات انجام گرفته با توجه به فرصت کم بعد از توافق برای اجرایی شدن عملیات حج ٩۶ در همه حوزه های ستادی، به تلاش هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص انتقال حجاج به عربستان اشاره داشت و یادآور شد با عنایت به محدودیت های موجود و خرابی هواپیما تاخیر در برخی از پروازها ممکن خواهد بود که اگر به زائرین در این موضوع بصورت شفاف و کامل اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد ، قطعا هموطنان عزیز شرایط موجود را بدرستی درک خواهند نمود و مسلما جبران کم شدن طول سفر در مدینه منوره برای برخی از کاروان ها از سوی سازمان در دستور کار خواهد بود.

حمید محمدی در ادامه بر رعایت قوانین کشور میزبان تاکید کرد و حضور کاروان ها را طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی سازمان برای رمی جمرات مطرح نمود و بر اجرای دقیق برنامه اعلامی تاکید نمود.

ریاست سازمان حج و زیارت همچنین بر یادآوری نکات و توصیه های لازم در طول سفر به منظور یادآوری به زائرین در رعایت برخی موضوعات اشاره کرد که ان شاء الله این روانی در ارائه خدمات و فضای مناسب موجود فعلی کشور عربستان تا پایان سفر حفظ گردد.

نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این جلسه با بیان شرایط خاص حج سالجاری، وظیفه خدمتگزاران به زائرین را بعنوان بازوی سازمان مهم تر از سالهای قبل خواند.
نصیری همچنین بر استفاده زائرین از مچ بند های شناسایی در طول سفر تاکید کرد و از مدیران خواست تا اطلاع رسانی لازم در خصوص محسنات استفاده از مچ بندها و استفاده صحیح آن را به زائرین داشته باشند و با استفاده از نرم افزار مربوطه نسبت به اجرایی شدن آن اقدام نمایند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.