پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین دعای روحبخش كميل امشب با حضور پرشور زائران ایرانی در مدينه منوره برگزار گردید

دومین دعای روحبخش كميل امشب با حضور پرشور زائران ایرانی در مدينه منوره برگزار گردید
‍ دومین دعای روحبخش كميل امشب با حضور پرشور زائران ایرانی در مدينه منوره برگزار گردید.

در مراسم امشب، که همچون هفته گذشته در هتل های محل استقرار زائران برگزار شد ،حجت الاسلام و المسلمين سيد علی قاضی عسكر سرپرست حجاج ایرانی و حمید محمدی ریاست سازمان حج و زیارت در هتل موفنبیک مدینه در کنار زائرین حضور داشتند.

دعای کمیل این هفته حال و هوای معنوی ویژه ای داشت ،گروههایی از زائران که در چند روز گذشته به مدینه النبی آمده و مهمان مهربانترین پیامبران و ائمه بقیع شده بودند از اینکه به زودی از شهر پیامبر خداحافظی می کنند، اشک بیقراری می ریختند.

اما از این ها غمگنانه تر شاید، غم نهفته در سینه شان از بی نشانی مرقد بی بی دو عالم بود، او که حتی مزارش را در حد سنگ نشانهای بقیع یا درب بسته منزل پیامبر  یا نقطه ای از نقاط بهشتی روضه رضوان هم  کسی نمی شناسد.

چنین حال و هوایی از سویی و از سوی دیگر شب زیارتی سیدالشهدا، فضای مراسم دعای کمیل امشب را ویژه کرده بود.

دعایی که هر عبارتش گویا شعله ای از عشق و شوق بود که در جان زائران می افتاد ،جمله هایی که انگار هم  زبان دلربا و دل شیدای امیرالمومنین علی علیه السلام به قلب صاحب سرش، کمیل ساطع شده بود تا در چنین ایامی، زبانی برای ابراز بندگی و تضرع مومنان به درگاه پروردگار کریم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در ابتدای مراسم دعای کمیل امشب که در هتل موفنبیک، یکی از هتلهای مجاور مسجدالنبی برگزار گردید با اشاره به کارشکنی هایی که در سر راه برگزاری حج بود، از ظرایف و مضامین عالی دعای کمیل و غنیمت حضور زائران در مدینه منوره، شهری که به نفس های مبارک پیامبر و اهل بیت متبرک است، گفت و حج گزاران را به استفاده از فرصت معنوی این شهر مقدس توصیه کرد.

لازم به ذکر است شبیه این مراسم، در دیگر هتلهای محل حضور زائران ایرانی نیز برگزار شد. 

حدود ۱۱ هزار نفر از زایران ایرانی خانه خدا هم اکنون در مدینه منوره حضور دارند که همزمان با ورود زائرین جدید از میهن اسلامی بتدریج مدینه  را به مقصد مکه ترک می کنند.

زائران كشورمان در مدینه منوره در ۲۳ هتل كه  عمدتا در نزديكی مسجدالنبی واقع است، اسكان داده شده اند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.