پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دنده بر:در مكه و مدينه خبري از ويروس «كرونا» نيست

دنده بر:در مكه و مدينه خبري از ويروس «كرونا» نيست
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز دکتر وليددنده بر با بيان اين كه همه حجاج بايد اين واكسن را تزريق كنند اظهار داشت: عجله برخي از حجاج در خصوص تزريق واكسن مننژيت منجر به شلوغي صفوف مربوط به تزريق اين واكسن شد و حجاج تمتع بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه ۱۵ روز قبل از اعزام به حج بايد اين واكسن را تزريق كنند.
وليددنده بر تصريح كرد: در حال حاضر اين واكسن براي تمامي حجاج موجود است ولي عجلهٔ برخي از حجاج تمتع موجب ازدحام صفوف شد. وي در ادامه بيان داشت: واكسن آنفولانزا براي حجاج ضروري نيست و تنها بايد سالمندان و افرادي كه بيماري كليوي، قلبي، كبدي و مزمن دارند اين واكسن را تزريق كنند. وي در خصوص تهديد و ترويج ويروس «كرونا» نسبت به زائران ايران گفت: اگر چه اين ويروس در۶ كشور جهان شيوع پيدا كرده است ولي در مكه و مدينه خبري از اين ويروس نيست.وي خاطر نشان كرد: رعايت نكات بهداشتي در ضمن سفربسيار مهم و تعيين كننده در سلامت افراد است.درباره وضعيت تامين دارو براي زائران ايراني در ايام عمره سال ۹۲ – ۱۳۹۱ گفت: مركز پزشكي حج و زيارت، هيچ مشكلي در خصوص تهيه و ارسال دارو نداشته و با در نظر گرفتن پيش‌بيني‌هاي احتمالي درباره افزايش قيمت دارو، آمادگي‌هاي لازم را متناسب با تعداد زائر، فصل و تعداد مراجعات داشته و تمام نيازمندي‌هاي زائران حرمين شريفين از نظر دارو و تجهيزات را در وقت مناسب تهيه كرده بوديم.
وي درباره وضعيت تجهيز دارويي مراكز درماني وابسته به مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه منوره و مكه مكرمه در ايام عمره ۹۲ - ۱۳۹۱ گفت: در مطب‌ها يك فارماكوپه ۱۰۰ قلمي و در درمانگاه‌ها ۲۵۰ قلم داروي درمانگاهي داريم. البته درمانگاه‌ها در ايام عمره، جنبه سرپايي دارند و با درمانگاه‌هاي ايام حج تمتع فرق مي‌كنند.دنده‌بر درباره خريداري داروهاي مورد نياز حجاج ايراني سال ۹۲ نيز گفت: داروها و تجهيزات درماني مربوط به موسم حج ۹۲ در اوايل ماه مبارك رمضان از طريق فرودگاه جده وارد عربستان مي‌شود. اين تجهيزات با يك پروسه اداري پيچيده و طولاني ترخيص مي‌شود و پس از ترخيص به مدينه و مكه ارسال مي‌شود.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج افزود: در حج ۹۲ براي مطب‌ها يك فارماكوپه ۱۰۰ قلمه و براي درمانگاه‌هاي تخصصي نيز يك فارماكوپه ۴۰۰ قلمي پيش‌بيني كرده‌ايم. وي يادآور شد: براي حج تمتع سال ۹۱، ۱۳۰ تن دارو و تجهيزات به قيمت يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان خريداري شده بود.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.