پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدير بيمارستان مكه مكرمه: مشكلي در زمينه ارائه خدمات درماني نداريم/ پنج نفر در بيمارستان مكه بستري هستند

مدير بيمارستان مكه مكرمه: مشكلي در زمينه ارائه خدمات درماني نداريم/ پنج نفر در بيمارستان مكه بستري هستند

مدير بيمارستان مكه مكرمه گفت: بيمارستان مكه با ظرفيت كامل مشغول فعاليت است و بخش هاي پاراكلينيكي و تخصصي اين مجموعه در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

محمدتقي حلي ساز روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، افزود: در حال حاضر 5 زائر در بيمارستان مكه مكرمه بستري هستند كه خوشبختانه مشكل خاصي ندارند.

وي اضافه كرد: افرادي كه بستري شده اند بالاي 70 سال سن دارند و اغلب با توجه به اينكه زمينه قبلي داشته اند، به علت تشديد مشكل، تحت نظر قرار گرفته اند و پس از دريافت خدمات درماني مرخص خواهند شد.

حلي ساز با بيان اينكه عمده نگراني ما در ايام مناسك حج بحث گرماست و اغلب با گرمازدگي زائران مواجه مي شويم، افزود: البته در برخي موارد هم با مشكل سرماخوردگي ميان زائراني مواجه هستيم كه پس از انجام اعمال در ايام حج، مقابل باد كولر قرار مي گيرند و اين مساله موجب بيماري آنها مي شود.

مدير بيمارستان مكه مكرمه با اشاره به اينكه برخي زائران هم به علت بالا بودن سن هنگام انجام طواف و سعي صفا و مروه دچار دردهايي در ناحيه ستون فقرات و مفاصل مي شوند، اظهاركرد: يكي ديگر از مواردي كه زائران با آن مواجه مي شوند بحث مشكلات قلبي است كه خوشبختانه تا كنون مورد حادي در اين زمينه نداشته ايم.

وي ادامه داد: توصيه هاي لازم به زائران ارائه و بروشورهاي مربوطه در زمينه پيشگيري ميان زائران توزيع شده است؛ به هر حال بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه با توجه به گرماي هوا از قرار گرفتن مقابل تابش مستقيم نور خورشيد پرهيز كنند ضمن اينكه نوشيدن آب و همچنين استراحت كافي از مواردي است كه از بروز خيلي از مشكلات پيشگيري مي كند.

حلي ساز با ارائه اين توصيه به زائران كه شستن دست ها به طور مرتب و بويژه استحمام نقش بسزايي در پيشگيري از بيماري ها دارد، گفت: اطلاع رساني به زائران از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد اين توصيه ها جدي گرفته شود تا در ايام تشريق زائران با مشكلاتي كمتري براي انجام مناسك روبرو شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.