پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ديدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با نمایندگان بعثه های مراجع عظام در مدینه منوره

ديدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با نمایندگان بعثه های مراجع عظام در مدینه منوره

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با حضوردر  دفاتربعثه مراجع عظام تقلید در مدینه منوره ، با نمایندگان  بيوت مراجع عظام تقلید ديداركرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، دراین دیدارها که آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کردند نمایندگان مراجع عظام از اهتمام و حسن تدبیر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت برای برگزاری حج 96 و امکانات و تسهیلات فراهم شده برای زائرانی ایرانی تقدیرو تشکر کردند.

نمایندگان مراجع عظام تقلید که خود این روزها شاهد حضورتوام با آرامش  زائران ایرانی در مسجد النبی ، جنة البقیع و دیگر اماکن مذهبی در مدینه منوره بوده اند با اشاره به اینکه مراجع نیز از راه اندازی حج بسیار راضی و خوشحال اند،  تاکید کردند که تاکنون  وضعیت مطلوبی را شاهد بوده اند  و  حضور ایرانیان درحج امسال مایه خرسندی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

برپایه این گزارش ، امیرالحاج زائران ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دراین دیدارها در گفتگو با نمایندگان مراجع برنامه های عبادی ، فرهنگی و اجرایی حج  را به تفصیل بیان کردند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تاکنون مفاد تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان تا حدود زیادی عملیاتی شده است، گفت: صدور ویزای حجاج درداخل کشور بصورت الکترونیکی بدون هیچ مشکل و حتی راحت تر از سالهای قبل درحال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اضافه کرد: ویزای بیش از ٨۵ هزار زائرایرانی  تا امروز صادر شده است .

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین به بازدیدهای خود از محل اسکان زائرین ایرانی و دیداربا حجاج اهل تشیع و تسنن کشورمان اشاره کرد وگفت: همه حجاج از بازشدن مسیر حج ابراز خوشحالی می کنند و با ابراز رضایت از اقدام صورت گرفته بدون دغدغه درحال انجام عبادت وزیارت هستند. 

سرپرست حجاج ایرانی تشویق مردم برای نرفتن به حج را توطئه ای دانست که ریشه خارجی دارد وافزود : انتشار گسترده مطالب منفی علیه حج در شبکه های مجازی نشان داد که این توطئه فراتر از آنچه است که تصور می شد و باید با آن مقابله کرد.

وی همچنین وجود نیترات و آرسنیک بیش از حدمجاز در آب زمزم را خلاف واقع  خواند و گفت : با آزمایش هایی که صورت گرفت مشخص شد  که این حرف کاملا نادرست است.  

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه تاکنون زائران ایرانی از فرودگاههای جده ومدینه با کمترین مشکل وارد عربستان شده اند، اضافه کرد: برخی اتفاقات و مشکلات بوجود آمده را به مسئولان وزارت حج عربستان اطلاع دادیم که در حال پیگیری و قابل حل است.

ایشان نحوه برخورد در فرودگاهها و اماکن مذهبی با زائران را بهتر از سال های گذشته ذکر کرد.   

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای انتقال هوایی زائران ایرانی به عربستان، گفت: سرعت بخشیدن به بازگشت حجاج به کشوردر دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی  شدت گرما در ایام تشریق را یادآور شد و افزود: باهدف فراهم کردن امکانات مناسب برای زائران  با تلاش های دست اندرکاران امور اجرایی،  حجاج ایرانی در سرزمین عرفات از چادر های مرتفع با کولرگازی بهره مند خواهند بود.

آقای محمدی اضافه کرد: زائرین ایرانی در حج امسال طبق برنامه زمان بندی از ساعت ده وسی دقیقه  برای رمی جمرات خواهند رفت  و ذبح قربانی حجاج نیز بر اساس همین برنامه صورت خواهد گرفت.

وی وضعیت خدمات رسانی به زائرین در بخش های اسکان ، حمل و نقل ، تغذیه و پزشکی را مطلوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امسال مراجعان به درمانگاهها و مرکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه نسبت به سال های گذشته کمتر است و زایرین در سلامت بسر می برند.

گفتنی است نماينده ولي فقيه درامور حج  زيارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز با نمايندگان آيات عظام مكارم شيرازي ؛ جوادی آملي ؛‌ نوري همداني ؛ سيستاني ؛ سبحاني ؛ وحيد خراساني ؛ محمد سعید حكيم ؛ ‌صافي گلپايگاني ؛ شبيري زنجاني ؛ فياض ؛ شاهرودي و حائري   به صورت جداگانه دیدار و آخرين وضعيت زايران ايراني در شهرهاي مكه و مدينه و نحوه خدمت رساني به ضيوف الرحمن را به اطلاع آنان رساند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.