پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: فعالیتها در حوزه حج به خوبی در حال اجراست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: فعالیتها در حوزه حج به خوبی در حال اجراست

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه فعالیتها درحوزه های مختلف حج امسال تاکنون به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: درمجموع نگرانی وجود ندارد و رضایت نیز کاملا در چهره زائران مشاهده می شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که سه شنبه شب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره تشکیل شد نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان آخرین وضعیت حجاج کشورمان، هماهنگی بیشتر دراجرای برنامه ها و اتخاذ تصمیمات در بخش های مختلف را ضروری خواند و تصریح کرد: تاکنون ‌عملیات حج به خوبی انجام شده است .

سرپرست حجاج ایرانی همچنین بر لزوم استفاده از توان حداکثری کارگزاران ودست اندرکاران حج برای خدمات رسانی بهتر به زایران کشورمان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف هرچه سریعتر شناسایی و برای رفع آن اقدام شود ، گفت: همه باید با همکاری مضاعف و بسیج امکانات ؛ شرایط را برای برگزاری حجی مطلوب فراهم نمایند.
وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات و نقایص در چند روز گذشته حل شد، اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و ابعاد حج و درحالی که ما در حال ورود به یک عملیات بزرگ هستیم چگونه برخی افراد هنوز به خود اجازه می دهند تعبیر های مغرضانه و زشتی را علیه فریضه حج بکار گیرند؟

نماینده ولی فقیه در ادامه از مدیران و روحانیون کاروان ها خواست کاملا برنامه ها و دستور العمل های ابلاغی سازمان حج وزیارت را رعایت کنند و اطلاع رسانی سریع و تلاش ، تعامل و همکاری هرچه بیشتر درحوزه های اجرایی ، فرهنگی و پزشکی نیز در اولویت قرار گیرد.

در این جلسه آقای حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت نیز با بیان گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته برای ضیوف الرحمان در بخش های اسکان، تغذیه و نقل داخلی اظهار داشت: تاکنون 48 هزار و 500 زایر ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند که از این تعداد حدود 9 هزار نفر در مدینه و مابقی در مکه مکرمه مستقر شده اند .

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 86 هزار ویزا برای زائران ایرانی صادر شده است، افزود: ساختار اجرایی تعریف شده برای حج به خوبی درحال اجراست و سازوکار مناسبی هم برای ایام تشریق پیش بینی شده است.

برپایه این گزارش ، نماینده ولی فقیه دراین جلسه برلزوم حضور نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در تمامی کمیته های تشکیل شده مرتبط با حج امسال تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب برای به تاخیر نیفتادن و بازگشت به موقع زائران به کشور بعد از انجام مناسک حج شد.

درپایان این جلسه دکتر پیر حسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت از تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و درمانگاههای این مرکز و بیماران بستری در بیمارستان های سعودی و ایرانی در مکه مکرمه ومدینه منوره گزارش داد و افزود: زائران ایرانی مشکل خاصی ندارند و در سلامت بسر می برند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.