پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه

استفاده از350 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمکه

350 دستگاه اتوبوس درشبکه اتوبوسرانی ویژه حمل و نقل  زائران ایرانی از هتل های مکه مکرمه  به حرم استفاده می شود.

غلامرضا رضایی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، با اشاره به اینکه این اتوبوسها 24 ساعته آماده انتقال زائران از 5 منطقه تعریف شده درمکه به حرم و بالعکس هستند ، افزود: اتوبوس هایی که مقصدشان سه ایستگاه غزه ، اجیاد و جرول  می باشد زائران را مستقیما به نزدیکی حرم منتقل می کنند و برای دو ایستگاه باب علی و ملک عبدالعزیز هم  زائران باید اتوبوس خود را تغییر دهند. 

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گفت: اتوبوس های شبکه حمل و نقل ویژه زائران ایرانی به کاروان خاصی اختصاص ندارد و همه حجاج  کشورمان می توانند در مسیرهای تعیین شده از آنها استفاده کنند ، البته در مسیر تونل منتهی به پارکینگ باب علی از ایستگاه جمرات و باب ملک عبدالعزیز از ایستگاه کدی حجاج تمام کشورها بصورت مشترک با اتوبوس های عمومی نقل و انتقال داده می شوند.

وی با تاکید براینکه سرویس های نقل طبق روال به جز هنگام نماز، در طول شبانه روز فعال است اضافه کرد: با توجه به ترافیک مکه ، محددویت های ترافیکی و تغییراجباری مسیرها توسط پلیس راهنمایی مکه که کندی تردد اتوبوس ها را منجر شده است، بهترین زمان برای رفتن حجاج به مسجدالحرام، از ساعت ۱۱ شب به بعد و بازگشت تا قبل از ساعت ۱۱ صبح می باشد.

بگفته رضایی در این محدوده  زمانی ترافیک بسیار روانتر است و حجاج معطل نشده و در معرض تابش آفتاب داغ و گرمای روز نیز قرار نمی گیرند. 

وی افزود: با توجه به شرایط پیش رو تا ایام تشریق از مدیران کاروان ها و مجموعه ها انتظار میرود، ضمن اطلاع رسانی به زائرین و دعوت به صبر،  آنها را نسبت به ساعات مناسب برای عزیمت و بازگشت از حرم توجیه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان به زائران توصیه کرد هنگام اقامه نمازهای جماعت در مسجد الحرام ، برای بازگشت از حرم به ایستگاه ها مراجعه ننمایند، زیرا رانندگان طبق مقررات، مجاز به جابجایی مسافر نبوده و در این اوقات نماز جماعت اقامه شود. همچنین بعد از پایان نماز جماعت نیز با فاصله نیم ساعت عازم ایستگاهها شوند تا راحت تر بتوانند از اتوبوس ها استفاده کنند.

رضایی از زائران خواست در صورتی که به اشتباه سوار اتوبوس سایرخطوط شوند ، بدون اضطراب ، با اتوبوس همان خط ، به ایستگاه اول بازگشته و با مراجعه به عوامل حمل و نقل مستقر در ایستگاه ،  مسیر و خط صحیح را جویا شوند.

برپایه این گزارش رییس سازمان حج و زیارت نیز  با حضور در ایستگاههای حمل و نقل درون شهری مکه وضعیت خدمات رسانی به زائران را بررسی کرد و در گفتگو با تعدادی از ضیوف الرحمان  کیفیت خدمات نقل درون شهری را جویا شد.

آقای حمید محمدی همچنین ازتلاش  کادر واحد نقل درون شهری که زمینه ایاب و ذهاب زائران بین هتل ها و حرم را فراهم می نمایند، تقدیر کرد . 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.