پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر خبر داد

افزایش تونل‌های هوای سرد و چادرهای هلال‌احمر در حج امسال

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با هدف ارزیابی و جانمایی چادرهای درمانگاه هلال‌احمر ایران در عرفات و منا از محل برپایی چادرها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، دکتر سید علی مرعشی با اشاره به اینکه هنوز چادرها در عر فات و منا تقسیم نشده است، گفت: روز گذشته شرایط برپایی چادرها، نوع و امکانات موجود در چادرها را ارزیابی کردیم تا پس از جانمایی چادرها؛ وضع چیدمان درمانگاه، محل بستری، داروخانه، تونل‌های سرد و غیره را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از ارزیابی و جانمایی چادرها، دوم و سوم شهریور تجهیزات مورد نیاز به چادرهای عرفات و منا منتقل خواهد شد، افزود: با توجه به افزایش تعداد زائران و شرایط خاص آب و هوایی؛ تقاضای افزایش تعداد چادرها را در عرفات و منا دادیم که این مهم در عرفات امکانپذیر است و در مورد منا نیز قول مساعد برای افزایش تعداد چادرها داده شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه سیستم‌های سرمایشی در منا بهبود یافته و امسال از کولرهای سلولزی استفاده شده است، اظهار کرد: لذا در زمینه خنکی چادرها مشکلی نخواهیم داشت و امسال با توجه به افزایش شمار زائران مسن درصددیم تا تونل‌های هوای سرد در عرفات و منا را افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۸۶ مطب و درمانگاه هلال‌احمر ایران در مکه مکرمه، گفت: این تعداد به مرور و با افزایش شمار زائران به ۹۲ مطب و درمانگاه افزایش خواهد یافت و علی‌رغم کاهش شمار زائران در مدینه؛ همچنان در ۴ درمانگاه و بیمارستان هلال‌احمر ایران در مدینه منوره خدمات لازم به زائران ارائه می‌شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.