پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رييس هيات كنسولي در موسم حج96؛طرفين به تعهدات خود در توافقنامه حج پايبند بوده اند

رييس هيات كنسولي در موسم حج96؛طرفين به تعهدات خود در توافقنامه حج پايبند بوده اند
رييس هيات كنسولي وزارت امور خارجه كشورمان در موسم حج 96 گفت:‌ ايران و عربستان سعودي به تعهدات خود در توافقنامه حج پايبند بوده اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، سعيد خرازي كه در راس گروه 10 نفره اعزامي از سوي وزارت خارجه براي رسيدگي به امور كنسولي زائران در مناسك حج امسال در مكه مكرمه بسر مي برد، اظهاركرد: اولين بار است كه در شرايط قطع روابط، اقدام به اعزام حجاج كرده ايم و اين يك تجربه كاملا استثنايي است.

وي با بيان اينكه شرايط ويژه حج امسال ايجاب مي كند كه زائران و مسئولان، مقررات و ضوابط را رعايت كنند، افزود:‌ مسئوليت مديران كاروان در تنظيم الگوي رفتاري حجاج داراي اهميت بسزايي است، زيرا هر گونه رفتار نامناسب عواقب منفي در بر دارد.

او فضاي آرام حاكم بر عمليات روان حج را ناشي از تدبير و درايت مسئولان دانست و گفت: تا اينجاي كار مشكل حادي در عمليات حج 96 نداشته ايم اما در عين حال بايستي طرفين همچنان به تعهدات مندرج در توافقنامه حج ملتزم باشند.

رييس هيات نمايندگي كنسولي كشورمان در موسم حج از همه دست اندركاران مسائل حجاج خواست كه تمام تحولات، مناسبات و وقايع را مستند كنند.

خرازي تاكيد كرد:‌ برخي از رفتارها و تحركات احتمالي را نبايد به حساب اقدام سازمان يافته از ناحيه حاكميت عربستان بگذاريم.

تعداد زائران در مكه مكرمه تا پايان روز يكشنبه، 58هزار و 908 نفر و مجموع زائراني كه تا كنون راهي سرزمين وحي شده اند، 66033 نفر است.

عمليات انتقال 86هزار 500 زائر ايراني به سرزمين وحي كه از 8مردادماه از طريق 20 ايستگاه پروازي آغاز شده است، تا سوم شهريور ماه ادامه خواهد يافت.

پس از انتقال كامل زائران ايراني به مكه مكرمه، از عصر روز هشتم ذي الحجه عمليات اعزام زائران به سرزمين عرفات آغاز مي شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.