پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در حج امسال حضور راهنمایان در منا برای حجاج آرامش بخش خواهد بود

در حج امسال حضور راهنمایان  در منا برای حجاج آرامش بخش خواهد بود

راهنمایان امسال علاوه بر راهنمایی حجاج، وضعیت مسیرهای جمرات را نیز رصد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت،  عصر روز جمعه 3 شهریورماه همایش راهنمایان حجاج با حضور سرپرست حجاج ایرانی و ریاست سازمان حج وزیارت در مکه مکرمه برگزار گردید. 

در این همایش کاربردی که با هدف توجیه راهنمایان حجاج نسبت به آخرین برنامه ریزی ها برای ایام تشریق برگزار شد؛ محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، از زحمات نیروهای راهنمای حجاج تقدیر کرد و جلب رضایت زائر را باعث رضایت خداوند خواند. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ریزی های جدی صورت گرفته در موضوع راهنمایی حجاج نسبت به سالهای قبل خبرداد  و به تفاوت های کمی و کیفی دراین واحد اشاره کرد. 

تعریف ساختار نیروی انسانی سازمان یافته با بهره گیری از واحد های مختلف عملیاتی که می بایست در ایام تشریق یک بروز و ظهور جدی داشته باشد ،چرا که جلوه حضور نیروی های راهنمای حجاج با لباس مخصوص خود نوعی اطمینان خاطر و آرامش را برای زائرین ایجاد می کند.
  
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: به لحاظ کیفی هم استفاده از مچ بندهای شناسایی کمک شایانی به این واحد داشته است و اثر روانی مثبت و ایجاد احساس امنیت از مزایای آن است که با استفاده از یک برنامه در تلفن همراه همه میتوانند براحتی به زائرین راهنمایی بدهند؛ رصد شیفت ها و برنامه ریزی عملیات بصورت سازمان یافته از تفاوت های کیفی این واحد است. 

محمدی با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائرین به لزوم دقت و نظم و اجرای صحیح دستورالعمل های سازمانی تاکید  نمود و افزود نباید آرامش موجود، ما را دچار غفلت کند و لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده همکاری شما عزیزان است که تحقق آن باعث تضمین سلامت و آرامش زائرین خواهد بود. 

رئیس سازمان حج و زیارت به دو وظیفه مهم نیروهای راهنمای حجاج اشاره کرد که اول راهنمایی زائرین است و دوم رصد وضعیت تقاطع ها ومسیرهای جمرات که گزارشات لحظه ای آن در قالب سیستم به تصمیم گیری های مدیریتی کمک خواهد داشت. 

لازم بذکر است در حج سالجاری نیروهای ستادی؛ بعثه؛ کاروانها و مجموعه ها و زائر خدمه در این واحد همکاری خواهند داشت.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.