پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برای اولین بار در حج امسال ستاد حج از غروب روز هفتم در منا دایر خواهد شد

برای اولین بار در حج امسال ستاد حج از غروب روز هفتم در منا دایر خواهد شد

رئیس سازمان حج و زیارت :

برای اولین بار در حج امسال ستاد حج از غروب روز هفتم در منا دایر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،گردهمایی سراسری زائران منتخب کاروان های اهل سنت امروز شنبه ۴شهریورماه با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزارشد.

آقای محمدی در این همایش با اشاره به افزایش زائرین کاروانهای اهل سنت در حج سالجاری که به حدود ۱۵ هزار تن میرسند اعلام کرد:

افزایش تعداد این عزیزان باعث گردید تا در حج سالجاری برنامه های اجرایی بیشتری هم داشته باشیم .

در حوزه اجرا تا جای که امکان داشته است سعی شده خدمات به زائرین در حد مطلوب باشد و این در حالی است که سازمان حج و زیارت با تاخیر ۴ ماهه عملیات حج را شروع کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت مهمترین بخش عملیات حج را ایام تشریق ذکر کرد که با برنامه ریزی های گسترده با بعثه و هیئت پزشکی این مهم رقم خورده است و هماهنگی های لازم با وزارت حج عربستان نیز صورت پذیرفته است و در خصوص زایرین اهل سنت نیز با علمای اهل سنت برای ایام تشریق جلسات خوبی داشتیم که ان شاء الله کمترین مشکلات را شاهد باشیم.

آقای محمدی افزود: مایک ساختار تشکیلاتی برای ایام تشریق داریم ؛ مدیریت خاص برای منا و عرفات که الحمدالله بخش عمده کار انجام شده است و در سالجاری برای اولین بار ستاد ما از غروب روز هفتم در منا دایر خواهد شد تا برای ورود کاروانهای اهل سنت در صبح روز هشتم به منا آمادگی لازم را جهت ارائه خدمات مناسب به ایشان داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: همه برنامه ریزی های برای انجام یک عملیات خوب صورت گرفته است ،لیکن ممکن است همه پیش بینی ها درست پیش نرود و نواقصی هم مشاهده شود که قطعا در اسرع وقت حل خواهد شد و در حج سالجاری با تلاش های صورت امکانات خوبی در ایام تشریق تامین گردیده است که مهمترین آن ایجاد چادرهای مرتفع و دارای کولر گازی در عرفات است که تفاوت بارزی با چادرهای سالهای قبل دارد و استقرار کاروانها در خیام عرفات و منا مجموعه ای است که در عرفات کلیه زائرین به تفکیک زن و مرد در خیام های بزرگ سکنی خواهند داشت و در منا مدیریت مجموعه ای است ولی بعلت نوع خیام منا زائرین بصورت کاروانی مستقر می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به برنامه زمانبندی شده برای حضور کاروانها در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم برای رمی جمرات اشاره کرد و اعلام کرد همراهی مدیران و روحانیون کاروانها برای تحقق برنامه های ستاد لازم و ضروری است؛ برنامه ریزی که اولویت آن حفظ سلامت و امنیت زائرین ماست و همه برنامه های سازمان و بعثه حول این دو مهم است.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان نمود در حج سالجاری مسیرهای حرکت زائرین ایرانی به جمرات تحت پوشش نیروهای راهنمای حجاج و امداد پزشکی خواهد بود و عزیمت زائرین از لحظه ترک چادرها تا برگشت رصد خواهد گردید تا با کنترل مناسب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمائیم.

 

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.