پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ریاست سازمان حج و زیارت در همایش دستیاران زن در مکه مکرمه مطرح کرد:

ایجاد آرامش در حجاج در عملیات حج خیلی مهم و راهگشاست

به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت،  عصر امروز شنبه ۴ شهریورماه همایش دستیاران زن با حضور ریاست سازمان حج وزیارت در مکه مکرمه برگزار گردید. 

در این همایش کاربردی که با هدف توجیه دستیاران زن مجموعه ها و کاروان ها نسبت به آخرین برنامه ریزی ها برای ایام تشریق برگزار شد،  رئیس سازمان حج و زیارت، بر نقش مهم دستیاران در عملیات حج تاکید نمود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محدودیت های موجود بر سر راه حج امسال گفت و بیان کرد: اگر زائرین از اقدامات صورت گرفته مطلع باشند قطعا با شما همراهی بیشتری خواهند داشت و با عنایت خداوند تا این لحظه سفر همه برنامه ها خوب پیش رفته است که این وضعیت آرام نباید ما را دچار غفلت کند.

  رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائرین به لزوم دقت و نظم و اجرای صحیح دستورالعمل های سازمانی تاکید  نمود و افزود دستیاران زن مجموعه و کاروان ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده دارند و مدیریت خیام خانم ها در عرفات و منا و جلوگیری از هر گونه بی نظمی و نا آرامی از مواردی است که دستیاران محترم میبایست به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
محمدی در ادامه سخنان خود به برنامه زمانبندی شده برای حضور کاروانها در روزهای دهم ،یازدهم و دوازدهم برای رمی جمرات اشاره کرد و رعایت آن را برای حفظ سلامت و امنیت زائرین الزامی دانست و شایسته است دستیاران زن کاروان از هم اکنون به زائرین زن اطلاع رسانی لازم را در همه موارد لازم داشته باشند که نگرانی و دغدغه را از ایشان رفع کنند.
در ادامه این جلسه سرخوش مدیر عملیات ایام تشریق نیز در خصوص جزئیات مسایل اجرایی ایام تشریق منجمله حمل و نقل ترددی؛ عرفات و منا توضیحاتی را برای دستیاران زن بیان کرد و از ایشان خواست تا موارد مطرح شده را به زائرین اطلاع رسانی داشته باشند.
نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت نیزدر سخنانی در مزایای طرح مچ بندهای شناسایی نکاتی رابیان کرد و توصیه هایی را در خصوص موارد امنیتی تشریح نمود.
در ادامه این همایش دکتر کولیوند معاون مرکز پزشکی حج ضمن اشاره به برنامه های هیئت پزشکی برای ایام تشریق در حوزه پیشگیری و اقدام مناسب برخی از مخاطرات از جمله گرمازدگی، تجمع انبوه ، سقوط و... توضیحاتی را ارائه نمود.
در پایان این جلسه نیز اسداللهی سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت از نگاه ویژه سازمان به جایگاه دستیاران زن در عملیات حج سالجاری اشاره کرد .
اسداللهی با اشاره به درج نکات و مطالب مفید مورد نیاز زائرین در کانال تلگرامی با زائران بیت ا... الحرام ٩۶ از حاضرین خواست تا این کانال را به همه زائرین معرفی فرمایند.
سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت از تهیه بنرهای متحدالشکل اطلاع رسانی در حج سالجاری خبر داد و از دستیاران زن مجموعه و کاروانها خواست تا در این خصوص اهتمام و نظارت ویژه را داشته باشند .
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.