پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گردهمایی روحانیون، معین و معینه های کاروان در مکه مکرمه، رئیس سازمان حج و زیارت:

روحانیون در ایجاد فضای آرامش برای حجاج و آگاه کردن آنها نسبت به برنامه های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند

روحانیون در ایجاد فضای آرامش برای حجاج و آگاه کردن آنها نسبت به برنامه های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند
در گردهمایی روحانیون، معین و معینه های کاروان در مکه مکرمه، رئیس سازمان حج و زیارت:روحانیون در ایجاد فضای آرامش برای حجاج و آگاه کردن آنها نسبت به برنامه های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند.


به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت صبح امروز یکشنبه 5 شهریورماه همایش روحانیون ، معین و معینه های کاروان ها با حضور سرپرست حجاج ایرانی و ریاست سازمان حج وزیارت در مکه مکرمه برگزار گردید. 
آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در بخشی از این نشست تخصصی به مشکلات موجود برای برگزاری حج امسال و تفاوت های ویژه آن با سالهای قبل اشاره نمود و اعلام کرد برای تامین اسکان و امکانات لازم در حج سالجاری با وجود از دست دادن زیر ساخت ها در بخش های مختلف با عنایت خداوند و تلاش همکاران توانستیم خدمات مطلوبی را برای زائرین فراهم کنیم که توقع این است مدیران و روحانیون محترم زائرین را نسبت به این موضوعات آگاه سازند. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشکلات موجود در بخش هواپیمایی برای انتقال زائرین به عربستان اشاره کرد و ادامه داد اگر نبود قبول 75 درصد پروازهای حج توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ، قطعا برای انتقال زائرین با مشکل روبرو می شدیم، لذا برای راه اندازی این حج همه تلاش کردند که زائرین اگر از آن مطلع باشند قبول برخی موارد برای ایشان راحت تر  خواهد گرفت . 
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: حج امسال حج سرنوشت سازی است که همه هموطنان نیز در داخل ایران بدقت ما را رصد می کنند و دغدغه هایی دارند که وظیفه ما همه است تا مسیر درستی را برای برگزاری عملیات حج انتخاب کنیم تا مشکلی پیش نیاید و در این خصوص سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حفظ سلامت و امنیت زائرین است و هر اقدامی که صورت می پذیرد در راستای تامین این دو مهم است.  
آقای محمدی با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائرین به لزوم دقت و نظم و اجرای صحیح دستورالعمل ها  تاکید  نمود و افزود نباید آرامش موجود ما را دچار غفلت کند و لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده همکاری روحانیون و مدیران در اجرای دستورالعمل هاست که تحقق آن باعث تضمین سلامت و آرامش زائرین خواهد بود. 
رئیس سازمان حج و زیارت به نقش مهم روحانیون، معین و معینه های کاروان در حج اشاره کرد و اعلام کرد همه دستورالعمل های اعلامی به تائید بعثه مقام معظم رهبری رسیده است ،لذا انتظار است از تک روی و اعمال سلیقه در عملیات خودداری شود و با توجیه زائرین نسبت به این دستورالعمل ها آرامش را به زائرین منتقل گردد که ان شاء الله با ایجاد آرامش به زائرین همه اقدامات به خوبی و طبق برنامه صورت خواهد پذیرفت. 

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: همه برنامه ریزی های برای انجام یک عملیات خوب صورت گرفته است و یک ساختار تشکیلاتی برای رصد عملیات در مقاطع مختلف داریم و در حج سالجاری با تلاش های صورت امکانات خوبی برای ایام تشریق نیز تامین گردیده است که مهمترین آن ایجاد چادرهای مرتفع و دارای کولر گازی در عرفات است و استقرار کاروانها در خیام عرفات مجموعه ای است که مدیریت مباحث اجرایی و فرهنگی می بایست با هماهنگی فی مابین روحانیون و مدیران کاروانهای مستقر در این خیام به بهترین شکل صورت پذیرد.

ایشان در ادامه سخنان خود درخصوص برنامه زمانبندی شده برای حضور کاروانها در روزهای دهم ،یازدهم و دوازدهم برای رمی جمرات توضیحاتی را ارائه کرد. 
لازم بذکر است در حج سالجاری مسیرهای حرکت زائرین ایرانی به جمرات تحت پوشش نیروهای راهنمای حجاج و امداد پزشکی خواهد بود و عزیمت زائرین از لحظه ترک چادرها تا برگشت رصد خواهد گردید تا با کنترل مناسب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.