پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

"از آنجایی که حفظ سلامت زائرین برای ما مهم است از هیچ دستورالعملی نباید عدول کرد"

"از آنجایی که حفظ سلامت زائرین برای ما مهم است از هیچ دستورالعملی نباید عدول کرد"
به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت عصر روز دوشنبه ۶ شهریورماه همایش مدیران مجموعه وکاروانهای حج ٩۶ با حضور سرپرست حجاج ایرانی و ریاست سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در این همایش از زحمات مدیران مجموعه و کاروانهای حج که با توجه به شرایط خاص سالجاری زحمات زیادی را از ابتدای عملیات حج تا کنون متحمل شده اند، قدردانی کرد و از وضعیت خدمات ارائه شده تا کنون اظهار رضایت کرد.

معاون وزیرفرهنگ و ارشاد افزود: سیاست کلی ما در حج حفظ سلامت و امنیت زائرین است و یکی از مهمترین نقش هایی که مدیران می توانند در حج سالجاری ایفا کنند ، ایجاد آرامش در بین حجاج است که لازمه آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم به زائرین است.

آقای محمدی با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائرین به لزوم دقت و نظم و اجرای صحیح دستورالعمل های سازمانی تاکید نمود و افزود نباید آرامش موجود ما را دچار غفلت کند و لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده همکاری شما عزیزان است که تحقق آن باعث تضمین سلامت و آرامش زائرین خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت اشاره کرد: هماهنگی مدیران و روحانیون با مکاتب در منا و عرفات بهتر از سالهای قبل مورد انتظار است و با عنایت به مدیریت مجموعه ای خیام در عرفات بر برنامه ریزی لازم  در این موضوع تاکید نمود.

ایشان افزود: زائرین باید درخصوص برنامه های پیش بینی شده اطلاعات کافی داشته باشند تا با شما همکاری لازم را داشته باشند و با توجه به امکانات خوب فراهم شده درعرفات زائرین را توجیه فرمایید تا طبق برنامه زمانبندی اعلام شده برای انتقال از چادرها خارج شوند و عجله ای برای رفتن نداشته باشند و این آگاهی بخشی در کلیه مقاطع دیگر نیز صورت پذیرد تا از ایجاد استرس در زائرین جلوگیری گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت از ساز و کار جدید در مزدلفه و نحوه حضور زائرین در جمرات طی روزهای دهم،یازدهم و دوازدهم نیز توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد رصد وضعیت تقاطع ها ومسیرها باحضور نیروهای راهنمای حجاج صورت خواهد گرفت و گزارش خروج کاروانها از چادرهای منا تا برگشت نیز با همکاری مدیران کاروانها اجرایی خواهد گردید که خروجی این گزارشات در قالب سیستم به تصمیم گیری های مدیریتی کمک شایانی خواهد داشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در سخنان پایانی خود تاکید کرد "چون حفظ سلامت زائرین برای ما مهم است از هیچ دستورالعملی نباید عدول کرد".

سرخوش مدیر عملیات ایام تشریق نیز در ادامه این جلسه جزئیات مورد نیاز را در بخش نقل ترددی ، عرفات و منا برای حاضرین تشریح کرد و نحوه توزیع اتوبوس ها و خدمات در مقاطع مختلف را برای حاضرین توضیح داد.

در ادامه این همایش دکتر کولیوند معاون مرکز پزشکی حج نیز به برنامه های هیئت پزشکی ایام تشریق در حوزه پیشگیری و اقدام مناسب برخی از مخاطرات از جمله گرمازدگی، تجمع انبوه ، سقوط و... توضیحاتی را ارائه نمود.

درپایان این همایش نیز به سوالات حاضرین توسط کارشناسان پاسخگویی گردید.

 

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.