پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قطعنامه پاياني مراسم برائت از مشركين در صحراي عرفات:‌

زائران ايراني بيت الله الحرام سياست هاي سلطه طلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

زائران ايراني بيت الله الحرام سياست هاي سلطه طلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

زايران ايراني بيت الله الحرام روز پنجشنبه با شركت در مراسم برائت از مشركين ؛ در قطعنامه اي 10 ماده اي دخالت هاي آمريكا در امور كشورهاي اسلامي را مصداق واقعي بي اعتنايي به حق ملت ها در تعيين سرنوشت خويش دانستند و هرگونه تلاش كشورها براي عادي سازي مناسبات با رژيم كودك كش صهيونيستي را موجب ايجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامي دانسته و آن را محكوم كردند.

زائران كشورمان در اين قطعنامه بارديگر با آرمانهاي امام راحل تجديد پيمان و اعلام كردند كه انديشه هاي مقام معظم رهبري را چراغ راه خود قرار داده و ياد و خاطره شهداي فاجعه مسجدالحرام و منا در سال 94 را گرامي داشتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، متن كامل اين قطعنامه كه روز پنجشنبه در مراسم برائت از مشركين كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري در صحراي عرفات برگزار شد به اين شرح است: ‌


1. حج نشانگر قدرت،‌عظمت،‌نظم و توان اثرگذاري اسلام در مناسبات جهاني و ارتقاء جايگاه امت اسلامي است. ما حجاج بيت الله الحرام نسبت به رويكرد نظام سلطه جهاني كه در صدد كاهش تاثير معنوي و استحاله محتوي و مفهوم حج مي باشد، اعلام خطر نموده و با بصيرت كامل بر ضرورت ايستادگي در مقابل دسيسه هاي دشمن تاكيد مي نماييم.

2. ماحجاج بيت الله الحرام ضمن پيروي از سيره عملي ابراهيم خليل الرحمان و رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم از سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر ايجاد تفرقه ميان مسلمانان اعلام برائت نموده و بر اهميت وحدت جهان اسلام بر محور قرآن كريم تاكيد مي نماييم.

3. ما حجاج شركت كننده در مراسم برائت از مشركين آزادي قدس شريف قبله گاه نخستين مسلمانان از چنگال رژيم كودك كش صهيونيستي را آرمان و اولويت بي بديل امت اسلامي دانسته و ضمن حمايت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطين، هرگونه تلاش كشورها براي عادي سازي مناسبات با اين رژيم غاصب و جنايتكار و هر اقدامي كه موجب ايجاد خلل در صفوف در هم تنيده مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامي گردد را محكوم مي نماييم.

4. ما حجاج بيت الله الحرام فتنه تروريست هاي تكفيري بويژه داعش را كه مهمترين دستاويز براي كشورهاي غربي در پروژه اسلام هراسي گرديده، توطئه اي پيش ساخته از سوي نظام سلطه براي تضعيف محور مقاومت و از بين بردن ظرفيت ها خصوصا نيروي ا نساني جهان اسلامي دانسته و بر ضرورت تلاش و هوشياري براي مقابله با اين فتنه بزرگ تاكيد مي نماييم.

5. ما حجاج بيت الله الحرام دخالت هاي آمريكا در امور كشورهاي اسلامي را مصداق بارز بي اعتنايي به حق ملت ها در تعيين سرنوشت خويش دانسته و تنها راه خاتمه بخشيدن به بحران هاي جاري در كشورهاي اسلامي را جلوگيري از دخالت قدرتهاي بيگانه در سرنوشت اين كشورها و بهره گيري از راه حل سياسي و گفت و گو مي دانيم .

6. ما حجاج بيت الله الحرام با يادآوري رسالت و نقش سازمان هاي بين المللي بويژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پايبندي اين نهادها بر حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت هاي مظلوم در برابر زياده خواهي هاي كشورهاي مستكبر و نظام سلطه تاكيد مي نماييم.

7. ما زائران مرقد نوراني پيامبر اعظم صل الله عليه و آله و سلم و ائمه مظلوم بقيع توجه به كرامت انساني و اخلاق اسلامي را دستمايه پيشرفت و توسعه مناسبات اجتماعي و سياسي در جوامع مختلف دانسته و بر لزوم تاسي به اخلاق كريمه پيامبر ختمي مرتبت صل الله علي و آله وسلم كه اسوه كرامت انساني است، تاكيد مي نماييم.

8. ما حاجيان در اين ديار مقدس پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت اسلامي درعراق، سوريه ولبنان را به مسلمانان جهان تبريك گفته، ضمن اعلام حمايت،‌ نفرت و انزجار خود را از اقدامات ضد انساني گروه هاي تكفيري بويژه داعش اعلام مي داريم .

9. با توجه به شروع به كار دولت جديد ضمن حمايت از دولت محترم و مسئولان خدمتگزار، از آنان مي خواهيم با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ملاقات اخير هيات دولت با ايشان بيشترين همت خود را براي حل مشكلات و معضلات اقتصادي، اشتغال، توليد و ايجاد اميد در جوانان و مردم شهيد پرور به كار گرفته،‌راه را براي عزت و سربلندي هر چه بيشتر كشور و ملت فراهم سازند.

10. ما حجاج بيت الله الحرام پيشرفت ها و فتح قله هاي دانش، مصون سازي و تقويت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران در برابر تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي را مرهون هدايت هاي خردمندانه رهبر انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مد ظله العالي) دانسته و با تجديد پيمان با معظم له بر اطاعات و پيروي از فرامين و رهنمودهاي ايشان تاكيد مي نماييم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.