پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقیه در امور حج و زيارت: مسئله برائت يك مسئله قرآني است

نماينده ولي فقیه در امور حج و زيارت: مسئله برائت يك مسئله قرآني است

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در مراسم برائت از مشركين در سرزمين عرفات تاكيد كرد: مسئله برائت يك وظيفه شرعي ، قرآني و ديني است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، مراسم برائت از مشركين امروز با قرائت پيام مقام معظم رهبري و حضور پرشور زائران ايراني در سرزمين عرفات برگزار شد.


دراين مراسم كه رئيس سازمان حج و زيارت، نمايندگان بعثه هاي مرجع عظام تقليد و جمع كثيري از زائران ايراني خانه خدا حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در سخناني با استناد به آيات قران كريم اظهارداشت: يكي از درس هايي كه بايد از زندگي حضرت ابراهيم خليل بياموزيم برائت و بيزاري از دشمنان و مشركان است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از دشمني با خدا و اعمال و رفتار شرك آلود مشركان بعنوان دو ملاك مورد تاكيد قرآن كريم ياد كرد و گفت: لفظ برائت در آيات متعدد قرآن كريم آمده است و براي مومنان در طول تاريخ درس و راهنماست؛ قرآن برائت جستن ابراهيم از مشركان را اسوه حسنه براي مومنان معرفي كرده است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان آياتي از سوره برائت تصريح كرد: دستور قرآني و وظيفه همه مسلمانان است كه در برابر كفار ومشركان بايستند و درميان خود مهربانه و رئوفانه عمل كنند، در سنت پيامبر و سيره ائمه معصومين و در ادعيه هم اين مسئله فراوان آمده است .

وي با اشاره به اينكه رسول خدا (ص) اميرمومنان علي (ع) را امر فرمود تا در روز دهم سال نهم هجري در محل جمرات بايستد و سيزده آيه از سوره برائت را قرائت كند ، افزود: پيش از آن هم رسول اكرم(ص) فرمود: «لايؤدي عني ألا رجل من أهل بيتي» اعلام برائت را فردي از اهل بيت من بايد ابلاغ كند و حضرت علي قدرتمندانه اين كار را كرد.

وي با اشاره به احاديثي از امام صادق و امام رضا (عليهم السلام) افزود: محبت اولياي خدا امري واجب و دشمني با دشمنان خدا و اظهار برائت و اعلام بيزاري امري ضروري است و ادعيه ما سرشار از برائت جستن از مظاهر شرك و بت پرستي است.

سرپرست حجاج ايراني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه برخي ما را متهم مي كنند كه حج را سياسي مي كنيم، تصريح كرد: مابارها اعلام كرده ايم و رهبران ما گفته اند كه حج مكان طرح مسايل قومي و فرقه اي نيست ، حج ، كانون وحدت است، به ما دستور داده اند در نمازهاي جماعت اهل سنت حضور پيدا كنيم و دست دوستي و برادري به سوي برادران مسلمان دركنار خانه خدا دراز كنيم.

وي با تاكيد براينكه از حج مي توان بهره هاي فروان برد و اميدواريم اين زمينه فراهم شود، اضافه كرد: اگر ما مسئله برائت را مطرح مي كنيم براي اين است كه به وظيفه قرآني خود عمل مي كنيم. امروز لات و عزائي وجود ندارد ليكن بايد از هرچه سمبل بت پرستي و شرك است، برائت جست.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد:‌ همان طور كه بنيانگذار انقلاب اسلامي امام خميني(قدس سره) تاكيد كردند،‌
مسلما حج بي روح و بي تحرك و قيام، حج بي برائت حج بي وحدت و حجي كه از آن هدم كفر و شرك بر نيايد حج نيست.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در پايان سخنان خود پيام حج حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري را درجمع زائران ايراني قرائت كرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.