پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران از مراسم برائت مي گويند؛

ايستادگي تا پاي جان/برائت از مشركين به شايستگي برگزار شد

ايستادگي تا پاي جان/برائت از مشركين به شايستگي برگزار شد

مراسم برائت از مشركين امروز در حالي با حضور پرشور زائران ايراني در سرزمين عرفات برگزار شد كه از ساعات ابتدايي صبح زائراني كه از مقابل محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري عبور مي كردند و حتي برخي زائران از روزهاي قبل سراغ از برپايي آن مي گرفتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت،‌ امروز در مراسم برائت از مشركين،‌ زائران ايراني بيت الله الحرام در قطعنامه اي 10 ماده اي دخالت هاي آمريكا در امور كشورهاي اسلامي را مصداق واقعي بي اعتنايي به حق ملت ها در تعيين سرنوشت خويش دانستند و هرگونه تلاش كشورها براي عادي سازي مناسبات با رژيم كودك كش صهيونيستي را موجب ايجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامي دانسته و آن را محكوم كردند.

در حاشيه اين مراسم برخي زائران از ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگي مسلمانان مي گفتند، برخي تاكيد داشتند كه تا آخرين نفس در اين راه ايستاده اند و تعدادي از زائران هم بابت توجه بعثه مقام معظم رهبري براي برپايي اين مراسم قدرداني مي كردند.

زائري از تهران مي گفت: پيام اين مراسم به مسلمانان، حفظ وحدت ويكپارچگي در برابر رژيم هاي سلطه گر است.

زائر ديگري كه خود را سيدجمال الدين ميرجعفري معرفي مي كرد،‌ با ابراز رضايت از نحوه برگزاري و نظم مراسم مي گفت،‌ خوشحاليم كه با آرامش اين مراسم برگزار شد.

وي ادامه داد: پيام من به رژيم صهيونيستي و آمريكا اين است كه ما در هر حالتي كه باشد از جان و وجودمان تا سر حد جان براي نابودي آنها ايستاده ايم.

او اشاره اي هم به برگزاري حج امسال كرد و گفت: مناسك حج بسيار عالي بود و تمام تبليغات آنها درباره برخوردهاي در فرودگاه، هتل ها و حرمين در مكه و مدينه، صحت نداشت و با همه مشكلات،‌ مناسك به بهترين شكل در حال برگزاري است.

سيد داوود سجادي فرد زائري از كرج نيز در اين باره اظهاركرد: مراسم خوب بود؛ برائت از مشركين در شان جمهوري اسلامي برگزار شد و پيام رهبري بسيار عالي و رسا بود.

وي به استقبال خوب زائران ايران از اين مراسم و حضور پرشور آنان اشاره كرد و ادامه داد: اصل حضور زائران ايراني در مناسك امسال بجا بود و جايز نيست كه جاي ايران در چنين مناسكي به اين مهمي خالي باشد.

او گفت: علي رغم همه تبليغات منفي كه صورت گرفت اما حج تمتع به خوبي درحال برگزاري است و بايد از برگزار كنندگان بويژه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت براي توجه به برپايي حج قدرداني كرد.

زائر ديگري از كرج نيز نزديك آمد و در جمع ساير شركت كنندگان در مراسم برائت، ‌گفت: يكي از روزهايي بود كه مراسم برائت از مشركين خيلي خوب و با انسجام برگزار شد.

وي افزود:‌ اين يك هدف كلي براي تمام مسلمانان جهان است در حقيقت مبارزه با آمريكا و بويژه اسرائيل و اينكه مسلمانان نبايد خودشان را در دام ابرقدرت ها قرار دهند.

او اضافه كرد: مقام معظم رهبري هم تاكيد فرمودند كه مسلمانان بايد به فكر اتحاد و مبارزه با دشمنان باشند.

اين زائر ايراني به برگزاري منظم مراسم برائت اشاره كرد و گفت: بسيار از زائران تمايل داشتند حضور گسترده تري در اين برنامه داشته باشند اما با وجود در نظر گرفتن فضايي مناسب،‌ به دليل استقبال كم نظير زائران، برخي نتوانستند حاضر شوند.

وي با بيان اينكه امسال يكي از بهترين مناسك حج را پشت سر مي گذاريم، گفت: حج، بي نظير است و هيچ موسمي سراغ نداريم كه مانند اين مناسك، از نژادها،‌ گويش ها،‌ تصورات و مذاهب مختلف در عين يكپارچگي و اتحاد همه گرد خانه كعبه مي چرخند، در عرفات وقوف مي كنند و به مشعر و منا مي روند و اين چنين اتحاد خود را به رخ جهانيان مي كشند.

زائران ايراني امروز عصر و از ساعت 15 به وقت محلي پس از خواندن دعاي روحبخش و ملكوتي عرفه، آماده رهسپاري به مشاعر خواهند شد تا پس از وقوف در مزدلفه فردا راهي سرزمين منا شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.